Achter de Schermen * Bohemian Shoot 3

18:56


Het is wel goed geweest. Niet alleen deze serie blogposts hebben genoeg tijd en energie gekost, maar ook de shoot zelf begon langdradig en moeizaam te worden. Radeloos stonden we dan ook weer bij de auto, terug bij af. Nadat onze eerste locatie overgenomen bleek te zijn door Bob de Teambouwer, hadden we al onze hoop gevestigd op die prachtige achtertuin… Van die mensen die niet thuis waren… Maar wel een terreinbewaarder hadden ingehuurd… Wanneer ik er zo op terugkijk is het natuurlijk niets meer dan logisch dat we weggestuurd werden, maar op dat moment was het toch een flinke stomp in de maag. Wat moesten we nu?! We waren moe van het baggeren door de modder, met al die kilo’s make-up, kleding en apparatuur, maar we hadden nog lang niet genoeg beelden kunnen schieten.

Na een tijdje heen en weer gezeur besluiten we om het nogmaals te proberen bij het afgezette natuurgebied. Dit betekend wel dat we weer een héél eind moeten sjouwen, maar het is de beste optie. Gelukkig mogen we te voet wel het gebied binnen, maar al snel zien we de tenten van het grote ING teambuilding kamp al opdoemen. Nagenoeg alle mooie gebiedjes zijn bezet, en onze enige hoop is gevestigd op een grote zandberg, waarachter een mooi, vrij stukje bos ligt. Dus we klimmen, stap voor stap, met onze enorme koffers die berg op. Bij elke meter die we vooruit komen zakken we weer een halve meter terug in het zand, maar eenmaal boven hebben we het gelukkig wel goed warm. Zelfs Amaya, die nog steeds met blote benen in een enorm kort jurkje rond loopt. De jassen gaan uit, de make-up wordt bijgewerkt, het licht wordt gecheckt, en daar gaan we weer! De overknee-laarzen gaan dit keer wat makkelijker aan, wellicht omdat we een bankje tot onze beschikking hebben, maar misschien ook wel omdat we nu getraind zijn in het aandoen van te grote laarzen. We schieten voor deze outfit nog wat mooie platen bij een prachtige boom, en de herfstkleuren komen zo precies uit hoe ik het voor me zag.

De volgende outfit is wat netter, echt het boho chic gevoel. Anne maakt nog een prachtige donkere lip, en het zonlicht valt op dat moment precies goed voor portretten. De wind blaast Amaya’s haren wat door de war, en dit creëert een heel mooi, chic beeld. We beginnen weer energie te krijgen door de resultaten die we maken, en voor we het weten begint het al een beetje te schemeren. Onze tijd is op, en moe maar voldaan kruipen we terug naar de auto.
Voor Anne, Amaya en Michelle is de reis zo voorbij, maar ik zit nog lekker drie uur in het openbaar vervoer. Eenmaal gesetteld in de trein pak ik de camera erbij. Meestal krijg ik hier de eerste hartverzakking, want vaak lijken de beelden in het moment toch wat mooier dan een paar uur later in de trein. Maar nee, de echte hartverzakking krijg ik pas wanneer ik de foto’s de volgende ochtend op de computer zet. Oh nee, denk ik, oh nee, dit is niet goed. Ik hoop dat het snel beter wordt! Ook dit gevoel is normaal bij mij, ik heb het bijna na elke shoot. Veel zorgen maak ik mij niet, ik schrijf op een blaadje mijn favorieten op, en hoe meer dat lijstje groeit hoe beter ik mij voel.

In de bewerking ga ik voor warme tinten, veel bruin en rood dus, om een mooie herfstsfeer te creëren. Groene blaadjes worden oranje of rood, hier en daar voeg ik wat zonlicht of ronddwarrelende herfstblaadjes toe. Soms vind ik het hele bewerkingsproces nog leuker dan het fotograferen zelf! Met het team besluiten we ook voor publicatie te gaan, en hoe dat afliep kun je hier (link!) teruglezen.
Al met al was het een warrige, maar super gezellige shoot. Ik ben héél blij met het resultaat, en vind dat iedereen echt top werk heeft geleverd. Alles, van de make-up tot Amaya’s uitstraling, en van de styling tot mijn fotografie, alles werkt. Dit is zeker één van mijn favoriete shoots. Ik kan alleen écht geen bruintinten meer zien. En ook geen “achter de schermen” blogposts meer, haha! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om op deze manier meegenomen te worden op een shoot. Mijn volgende shoot wil ik gaan vloggen, waar ik best zenuwachtig voor ben. Ook wil ik wat meer “magazine content” gaan schrijven, om mezelf te testen en uit te dagen. Maar daarover later meer, eerst maar eens die vlog voor elkaar gaan krijgen.


 


_
Mocht je het gemist hebben, kun je hier deel 1 en deel 2 teruglezen.

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe