Interessante Types

22:42


Twee zomers geleden kocht ik een camera. Deels omdat ik geïnteresseerd was in mooie kiekjes maken, en deels omdat mijn vakantie plotseling niet doorging en ik opeens een hele smak geld overhield. En nu, een paar duizend kliks en talloze “uw dropbox is vol” notificaties later, ben ik zó blij dat ik in de zomer van tweeduizendenveertien niet op vakantie ben gegaan. Na wat aapjes in de dierentuin van Emmen vastgelegd te hebben op de gevoelige plaat, vond ik het tijd worden om aan het echte werk te beginnen: mensen.
Mijn eerste fotoshoot regelde ik via het forum van Girlscene, Nederlandse slechtste roze meisjes site (maar oh, zo verslavend). Ik deed een oproepje en al snel reageerde Pauline, die samen met haar zus een aantal weken later naar een prachtig natuurgebied kwam, om daar model te staan voor mij. Van een visagiste of styliste had ik nog nooit gehoord, dus de kleding regelden we zelf, en Pauline had écht geen make-up nodig. Het was een geweldige dag, en ik was zó blij met de resultaten. Voor mij was het duidelijk: er was een nieuwe passie in mij ontvlamt.
En dus ging ik door. En ik ontmoette steeds meer jonge meiden die dezelfde passie deelden. Ik deed nog een paar shoots met alleen modellen, via Girlscene of via de facebook-groepen die ik langzaam ontdekte. Al snel kwamen er ook visagistes bij. En daarna organiseerde ik zelf twee keer een fotomeeting, en kwam ik in contact met stylistes. Kortom, ik ontmoette heel veel nieuwe mensen. En stuk voor stuk, zijn ze zó inspirerend.



Modellen met wie ik samen heb gewerkt zijn plotseling bekroonde missen geworden, of winnen de ene prijs na de ander. Een pracht van een model is ook vrachtwagenchauffeur, en nog zo’n mooi gezicht sleept massaal internationale publicaties binnen. En dat geeft me soms een trots gevoel. Niet omdat ik in directe zin iets heb bijgedragen aan de vooruitgang die zij maakten, maar omdat ik ze ken. Omdat ik hen heb mogen vastleggen. Omdat wij samen aan iets moois hebben gewerkt, en we trots kunnen zijn op de resultaten.

Ik ben een zeer introvert persoon. Iedereen die mij kent kan dat be-amen. Ik houd niet van drukke sociale situaties, heb een hekel aan koetjes en kalfjes, en ga liever in mijn eentje naar de bioscoop dan met iemand samen. Desalniettemin kan ik erg genieten van inspirerende mensen. En laat ik nou net omringd zijn door interessante types, met blauw haar en vreemde bijbaantjes, en inspirerende mensen, die op jonge leeftijd al zoveel bereikt hebben.


Dát is wat ik echt geweldig vind aan fotografie. Niet de mooie locaties, concepten, publicaties, en zelfs niet het nabewerken. Niet eens het continu bezig zijn met je horizon verbreden. Nee, de inspiratie die ik vind, en die ik hopelijk ook weer kan delen, dát is waar fotografie voor mij om draait.

Team credits voor deze post:
Eerste beeld: model Pauline
Tweede beelden: model Thirza
Derde beeld: model Katja, muah Nadieh de Zwaan, styliste Larissa Berrenchina

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe