Mijn 8 Meest Memorabele Fotografie Momenten

06:00


In deze blogpost deel ik mijn meest waardevolle herinneringen aan mijn 2,5 jaar ervaring in de fotografiewereld. Van mijn eerste shoot tot het breken van de wet, het was haast onmogelijk om er slechts acht te kiezen! Het is leuk om terug te kijken op wat ik allemaal al gedaan heb sinds ik mijn camera online bestelde. En nog leuker om vooruit te kijken op wat er allemaal nog kan gaan gebeuren! Maar dat is een post voor een andere keer, voor nu heb ik een mooi lijstje gemaakt (want het internet houdt van lijstjes)! Ik hoop dat je het leuk vindt om over mijn ervaringen te lezen, en laat in de comments vooral ook jouw favoriete ervaring achter!






8. Ik dwong mijn broertje om verliefd te zijn
Tijdens een hele gave shoot, waar je meer over leest bij #1 van deze lijst, kreeg ik de kans om voor de zoveelste keer mijn broertje voor de lens te zetten. Ik vind het altijd erg leuk om met hem samen te werken, maar deze shoot was nét iets leuker. Omdat ik die dag erg veel modellen tot mijn beschikking had, leek het me erg leuk om een duoshoot te doen. Thirza, die straks nog een keer voorbij komt, met haar blonde krullen en kleine lengte, paste perfect in het plaatje dat ik in mijn hoofd had. Een plaatje van een verliefd stel…
Dus trommelde ik Julian en Thirza op, en gingen we samen met nog twee andere fotografen aan de slag. Ik vertelde Julian dat hij verliefd moest zijn, dat hij moest doen alsof hij haar érg leuk vond. En volgens mij hoefde hij daar niet veel voor te doen, haha! Maar de ongemakkelijke blikken die hij me toewierp brengen nog steeds een grote glimlach op mijn gezicht.





7. Samen met Thirza sprong ik over vijvers
In de herfst van 2014 maakten Thirza en ik goed gebruik van de prachtige herfstkleuren. De rode, oranje en gele bomen hadden nog nét niet hun blad verloren, en bij het Hoornsemeer waren ze in grote getallen te vinden. Hoewel het Hoornsemeer mooie plekjes kent, was ons oog gevallen op een prachtig veld met hoog gras, en de allermooiste boom die we ooit gezien hadden. De kleuren waren perfect, het schreeuwde herfst naar ons, hoe dan ook moesten wij bij die plek zien te komen. Alleen… zat er een vijver tussen ons en de droomlocatie.
Gelukkig liep er een klein hekje door de vijver, zodat we ons konden vasthouden. Maar niet alleen wij moesten van de ene glibberige oever naar de andere zien te springen, ook mijn apparatuur en Thirza’s kleding moesten droog zien te blijven. Uiteindelijk hebben we het alle twee gered, en onze bagage ook. En gelukkig maar! Want deze locatie hadden we niet willen missen!





6. Ik deed het voor de eerste keer met Pauline
Op het welbekende roze meisjesforum Girlscene deed ik in de zomer van 2014 een oproepje. Ik plaatste wat foto’s van aapjes en leeuwen, en vroeg of iemand zin had om model voor mij te staan. Al snel kreeg ik een reactie van Pauline, die dat wel zag zitten. Een paar weken later ontmoetten we elkaar in een natuurgebied ergens middenin Drenthe. We vonden een fantastisch groot veld met bloeiende heide, en juist op het moment dat de eerste inspiratie wat op begon te raken, werd de lucht achter ons bijna zwart. Een mega grote regenwolk dreef ons voorbij, en dit zorgde voor een enorm vette foto. Deze is nog steeds één van mijn favorieten, en ik denk niet dat ik ooit nog een soortgelijke zal kunnen maken. Alles klopte, op dat moment. We hadden het lieve van de kleding en de pose, en de dreigende lucht die de kleuren van de natuur extra mooi liet uitkomen.
Niet om een slechte woord grap te maken, maar ik voelde me toen best wel in de wolken met deze shoot, en dus niet alleen omdat het mijn allereerste keer was.





5. Ik organiseerde mijn eerste meeting
Op datzelfde roze meisjes forum deed ik even later een iets andere oproep. Het leek mij erg leuk om in plaats van één op één met een model, met een hele grote groep creatievelingen een dag lang foto’s te gaan maken. Het kostte heel wat tijd om alles te regelen, vooral het vinden van een datum bleek een extreme opgave, maar uiteindelijk was het dan eindelijk tijd voor mijn eerste, zelf-georganiseerde fotomeeting. Het was koud. Erg koud. Maar iedereen was ontzettend enthousiast, en de tijd vloog voorbij. Met veel van deze meiden heb ik nog steeds contact, en ook staat er een nieuwe meeting op de planning!




4. Ik werd twee keer weggestuurd van een locatie met Team Boho
In deze serie “Achter de Schermen” blogposts, heb je al veel kunnen lezen over mijn avontuur met Amaya, Anne en Michelle. Onze eerste locatie, een gaaf natuurgebied waar Amaya en Michelle al eens geweest waren, bleek opeens compleet omgebouwd te zijn voor een ING Teambuildings kamp! Nadat we hier door de knappe parkeerwachter weg waren gestuurd stuitten we op een andere prachtige locatie, maar dit keer ging het om een heel stuk privé terrein. We belden aan bij het huisje, om te vragen of wij van hun achtertuin gebruik konden maken, maar niemand was thuis. Samen besloten we om toch stiekem daar te gaan shooten, maar we hadden amper Amaya’s overknee-boots aan kunnen trekken voordat de terreinbewaarder schreeuwend uit de bosjes kwam rennen. Aai, eigen schuld, dikke bult natuurlijk!





3. Ik haalde mijn eerste echte publicatie in het juli-nummer van Elegant Magazine
Ik was in Frankrijk toen de publicatie uitkwam. Niet alleen had ik een bijzonder slechte wifi-verbinding, ook liet mijn werk als professioneel minidisco-danser en kinder-vermaker niet veel tijd over voor het bekijken van magazines. Maar wat was ik trots en blij toen ik eindelijk mijn allereerste publicatie in een modetijdschrift zag! Dit was tevens ook mijn eerste shoot waarbij een styliste te pas kwam, laat staan eentje met designer outfits! Ja, het is zeker een fijn gevoel om jouw werk en naam in een magazine te zien.





2. Ik werd aangevallen door een kudde paarden met Larissa
Misschien heb je een beetje doorgekregen dat ik het niet zo nauw neem met bepaalde regels. Regels die zeggen dat ik niet op privé terrein mag shooten, prikkeldraad dat mij verbied om in een mooier weiland te komen, of vijvers met modderige oevers die mij van mijn droomlocatie scheiden. Tijdens deze shoot, welgeteld mijn tweede, dachten model Larissa en ik dat het een goed idee te zijn om een groot stuk weiland in te gaan. We hadden allang de paarden gespot die in datzelfde weiland graasden, maar hè, zij waren helemaal aan de andere kant… Rustig aan het grazen… En op dit stukje weiland viel het licht precies goed om nog de laatste momenten van het gouden uurtje mee te pakken. Het ging erg goed. Wij schoten wat mooie plaatjes vlak bij de oever van de rivier die door het weiland liep, en de paarden bleven op een grote afstand. Het gouden licht van de zon was prachtig om mee te werken, en op deze locatie schoten we een paar van de mooiste foto’s van deze serie. Maar opeens hoorden we het geluid van hoeven op de grond, keihard en héél dichtbij. Versteend bleven we bij de rand van het water staan terwijl twee paarden samen tikkertje speelden op een steenworp afstand.
Ha, alles voor een goede foto, toch?



1. Ik organiseerde samen met Judith een fotomeeting in Groningen
Waarom deze herinnering op nummer één staat is een combinatie van factoren. Ten eerste was het organisatorische ontzettend leuk om te doen. Het heen en weer mailen met locaties, het schrijven van gidsen en het maken van de dagindeling. Ik had het niet alleen kunnen doen, maar gelukkig deed ik het samen met Judith. Het klikte erg goed, en qua fotografie hebben we allebei dezelfde smaak. Maar niet alleen de voorbereiding was gaaf, ook de dag zelf was top. Het was weer ontzettend koud (wellicht een vereiste van een geslaagde fotomeeting), maar de locatie was beter dan we hadden durven hopen, en het was een ontzettende fijne samenwerking met iedereen. En de laatste factor weegt meteen ook het zwaarst mee, en dat is dat ik het heb kunnen delen met mijn familie. Mama en Astrid kwamen om de lunch te verzorgen, Julian stond model, en pap hielp ook met de lunch. Zelfs mijn vriend kwam tegen het einde nog even rondkijken. Dat was wat deze dag écht speciaal maakte voor mij. En ook waarom deze herinnering op nummer één staat.
Wat zou bij jou op nummer één staan?



You Might Also Like

0 reacties

Subscribe