Jongens, Jake Wil Ook Wat Zeggen!

22:05



Ik schreef een tijdje geleden een blog over het ontbreken van Algemeen Beschaafd Nederlands in sommige oproepjes die ik her en der in Facebookgroepen voorbij zag komen. In deze blog beargumenteerde ik dat taalgebruik en online etiquette een groot deel zijn van de professionaliteit die jij, als persoon of merk, uitstraalt. Nu weet ik van mezelf heel goed dat ik erg slecht ben in -dt’s en zinsconstructie, vooral in Nederlands (aangezien ik vier jaar lang alleen maar in Engels heb hoeven schrijven). Maar het stukje beschaafdheid, dat zou toch niet eens benadrukt moeten worden? Het is toch deel van je algemene opvoeding dat je als persoon, laat staan als merk of bedrijf, niet mensen kleineert of vreselijke dingen toewenst op het internet? Wellicht heeft Jake Olson deze memo gemist. Hij is de laatste dagen, de laatste uren eigenlijk, in opspraak geraakt, voornamelijk bij collega fotografen. Olson heeft, om het zacht uit te drukken, geen blad voor zijn mond, en de fotografie gemeenschap vond het eindelijk tijd om hier wat van te zeggen.
Ja, met deze blogpost en met alle andere aandacht krijgt Olson precies wat hij wilt: beroemdheid. Voor hem staat succesvol zijn in fotografie gelijk aan zo beroemd mogelijk worden. Als je meer wilt lezen over waarom Olson precies in opspraak is geraakt, kun je in deze blog wat uitspraken van hem lezen. Als je zin hebt in een lachertje, kun je hieronder ook nog een link vinden naar een zeer uitgebreid artikel mét screenshots. Omdat ik geen zin heb om hier meer van mijn tijd te verdoen, maar wel graag wil benadrukken hoe je vooral NIET moet communiceren met je klanten of je gemeenschap, presenteer ik u: de inspirerende quotes van Jake Olson:







En ja, al deze uitspraken heeft hij echt gedaan. En ja, het is helemaal geen moeite om deze op te zoeken, hij plaatst ze namelijk gewoon op Facebook. Gelukkig heeft deze meneer alles mooi uitgetypt en gescreenshot, geniet ervan!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe