5x Inspirerende Youtube Kanalen!

06:00


Het internet staat vol met gratis informatie en inspiratie, en Youtube is mijn meest favoriete bron van onuitputbare fotografische kennis. Typ “fotografie” in en je krijgt het gezicht van honderden ervaringsdeskundigen te zien. Al voordat mijn camera überhaupt op de deurmat lag was ik op zoek naar tips voor de beste compositie in dierentuinen, en het goed belichten van de struik in de achtertuin. Over de jaren heen zijn er een aantal Youtube kanalen blijven hangen waar ik nog steeds veel van leer. In deze post deel ik een paar van mijn favorieten, van grappige parodieën tot leerzame leslezers.



Of je nu wilt leren over de nieuwste Nikon lenzen, hoe levitatie fotografie precies werkt, of gewoon even wilt lachen om die rare posities waar fotografen zich soms in wurmen, DigitalRev TV heeft het allemaal! Het programma bestaat al vele jaren en wordt gepresenteerd door een Aziatische jongeman met een fantastisch Brits accent. Er is humor, er is inspiratie, er is technisch gebabbel, en er is een heel tof segment: de “Pro Photographer Cheap Camera” Challenge. Echt het kijken waard!




Ze is pas een paar jaartjes ouder dan ik, maar Jessica heeft al een prachtig portfolio op weten te bouwen. Omdat ze qua leeftijd erg dicht bij mij in de buurt zit, herken ik veel van mijn dagelijkse struggles in haar video’s. Jessica’s Youtube kanaal voelt eigenlijk als een blog. De ene dag is er een opiniestuk, de andere een Photoshop tutorial, en dan krijgen we weer een kijkje achter de schermen. Ze is niet bang om haar mening te geven, vooral niet wanneer ze de “controversiële” onderwerpen aansnijdt. Zo maakte ze onder andere video’s over het prijzen van je fotografie, het gevoel dat je soms al je apparatuur uit het raam zou willen smijten, en het overkomen van haar eigen angst om voor de eerste keer een modellenbureau te contacteren. Ze is heel open, ze komt over als een lieve meid, en ik kijk met plezier haar video’s. Aanrader!




Mijn liefde voor Soto’s werk is nu wel duidelijk, ik weet het! Maar haar Youtube kanaal is echt het bekijken waard. Wat je hier kan vinden? Nou, voornamelijk achter de schermen filmpjes in haar fantastische romantische stijl, met prachtig Frans gezang op de achtergrond. Ah, zo sprookjesachtig! En heel inspirerend, vooral als je een soortgelijke shoot in de planning hebt staan. Het gevoel dat Emily’s filmpjes mij geven, geeft me altijd meer energie en inspiratie om zelf in deze stijl te schieten.




Deze man heeft visie. Hij is niet alleen een getalenteerd fotograaf, maar ook een creatief genie. Zijn fotoshoots spelen met de elementen, zo omringt hij zijn modellen met vlammen en explosies. Ook maakte hij de welbekende “onder water shoot”, waar de modellen in zwierige jurken tussen de haaien zwemmen. Op zijn kanaal vindt je achter de schermen video’s van zijn meest geweldige shoots, en geloof me, veel meer inspirerend wordt het niet!



Dit kanaal is niet zoals bovengenoemde. Ik volg dit niet op de voet, ik kijk ook zeker niet elke video. Maar wanneer ik iets moet weten over bewerking of techniek, heeft Phlearn het grootste aanbod aan tutorials. Dit kanaal biedt alles van tips om je eigen bedrijf te starten tot het geloofwaardig verwijderen van tattoo’s in Photoshop. Ze hebben het allemaal. Echt alles.

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe