Dutch Comic Con 2016

06:00



Afgelopen zaterdag was het weer tijd om een jaar aan opgespaarde nerdemoties los te laten op de twee-K-zestien versie van Dutch Comic Con. Waar menig Jan Modaaltje zich constant zou afvragen wat iemand hier in hemelsnaam te zoeken heeft, is voor mij het kijken naar een groot verkleedpartijtje voor volwassenen een waardig dagje uit. Vorig jaar waren we er ook bij, en dat was al helemaal fantasties, en dit jaar was het nog beter, groter en leuker! 

Met onze één jaar ervaring in het stripboekenbeurscircuit wisten we dat een complete dag van tien tot zes aanwezig zijn zelfs voor onze nerd-breinen te veel zou zijn, en dus stapten pap, ik en Julian rond half elf op de trein. Met de nodige vertraging en ingeplande werkzaamheden duurde onze reis twee uur, en na zo’n lange zit besloten we meteen weer te gaan zitten bij de kebabzaak op Utrecht Centraal. Na een beetje spijt van de zin “ja, doe maar sambal en knoflook, lekker!” en de impulsieve inkoop van een pakje fisherman’s friends, stonden we dan eindelijk in de rij die zigzagde door de ingangshal van de Jaarbeurs. Er was een tassencontrole, voor de zekerheid, en dus was de rij iets langer dan vorig jaar. Gelukkig ging alles heel soepel en snel, en duurde het wachten maar een paar minuten - mijn complimenten aan de organisatie!

We hadden nog vijf minuten voordat de Cosplay-wedstrijd zou beginnen, en omdat ik hier vorig jaar zo van had genoten wou ik deze dit jaar ook graag weer zien. Helaas stond de ruimte voor het podium al helemaal vol met reusachtige mensen, en zag ik slechts nog bezweette ruggen. Dus helaas, de wedstrijd heb ik niet gezien. Om deze editie nóg beter te beginnen bleek ook mijn cameralens kapot te zijn… En hoewel ik inwendig huilde van alle verloren fotomomentjes, heb ik ouderwets kunnen genieten van mijn twee beste lenzen: linkeroog en rechteroog. 

Desondanks heb ik wel een paar fotootjes kunnen schieten, die ik hier graag deel. Wat er allemaal te zien was op de Con? Nou, nerds, nerdgoodies, nerdmerchandise, kleine nerds, 80s nerds, Star Wars nerds, verkleedde nerds, de nerds als wie de nerds verkleed zijn, beroemde nerds, nerdstandbeelden, nerdauto’s, kunstzinnige nerds… Tja, het is misschien beter om maar gewoon te kijken:
















KORRRAAAAAAAAAAAAAAAAAA


You Might Also Like

0 reacties

Subscribe