Fotomeeting Utrecht

06:00



Op zaterdag 12 maart was het eindelijk zover. Na een paar maanden plannen en regelen samen met Mignon, reisden we af naar het mooie Utrecht voor een fotomeeting voor en door jonge meiden. En wat een dag hadden we uitgekozen. Het zonnetje verbrandde onze neusjes en heel Nederland was afgereisd naar dat ene ijskraampje naast onze droomlocatie. Serieus, het was zó typisch Hollands druk op deze eerste echte lentedag! Gelukkig heeft Utrecht heel veel mooie zijstraatjes en steegjes, met prachtige bakstenen en felgekleurde deuren. Maar natuurlijk gingen er ook genoeg dingen mis die dag, en in deze blogpost wil ik je graag meenemen op een chaotisch avontuur naar het midden van Nederland.


De dag begon vroeg, en natuurlijk de ellende ook al. Om zes uur kregen we de eerste afmelding al binnen. Een model was ziek geworden, en kon het niet meer redden. Erg jammer, natuurlijk, maar met vier modellen zou het alsnog een leuke dag worden! Dus daar stond ik dan, om kwart over acht, op station Groningen met Dian. Onze treinreis was gezellig en ging zo voorbij. We kletsten over fotografie en ijsvogels, over de fotomeeting die Dian aan het organiseren is, en over koetjes en kalfjes. Wat niet zo leuk was aan de treinreis, echter, was het feit dat we nóg twee afmeldingen binnen kregen. Nog een model was ziek geworden, en een ander model was gevallen tijdens het uitgaan…
Nu hielden we slechts twee modellen over, ai. Na een paar minuten kwam ook de eerste afzegging van een fotografe binnen… De bezorgde berichtjes stroomden snel binnen. Konden we het nog wel door laten gaan? We zaten nu met twee modellen en vijf fotografes. Maar Dian en ik waren al anderhalf uur onderweg, en waren niet van plan om om te keren. Mignon plaatste noodoproepjes op Facebook en ik beantwoorde telefoontjes van gestreste fotografes. Eenmaal op station Utrecht kwamen we erachter dat afspreken bij “de AH To Go” niet echt een top idee was, aangezien er duizenden zitten. Gelukkig vonden we elkaar al snel, en Mignon kwam met goed nieuws: we hadden twee modellen gevonden! De nieuwe modellen zouden rond het middaguur in Utrecht kunnen zijn, en dat kwam ons perfect uit. 
Dus begonnen we met de make-up en de styling, en na een klein uurtje liepen we vanaf Utrecht Centraal de binnenstad in. Onze styliste, Hafsa, had prachtige kleding meegenomen die echt perfect bij het thema paste. We gingen voor een urban thema, stoer en stads, en iets wat ik eigenlijk nog nooit eerder had gedaan. Daarom des te leuker, natuurlijk. We hadden ook een persoonlijke gids bij ons, de in Utrecht-studerende fotografe Hilde, en zij leidde ons naar de oude gracht waar we onze eerste sessie hielden. Samen met Dian fotografeerde ik Martine A. op deze locatie, en dat leverde precies de sfeer op waarnaar we op zoek waren.

Ik en Martine, foto door Dian

Model: Martine A. Styling: Hafsa


Vervolgens liepen we naar een parkeergarage en slipten we achter mensen die wél hun auto daar hadden geparkeerd naar binnen. Dian en ik namen Martine G. mee naar het dak, waar we een prachtig uitzicht hadden. Het was er wel moeilijk fotograferen, omdat Martine recht tegen de zon in zou moeten kijken. Een “geniet van de zon” pose was een goede oplossing, en achter het gebouwtje van de licht viel nog genoeg schaduw voor een goed-belichte foto. Een niveau lager probeerden we nog foto’s te maken terwijl Martine midden in de garage zat, maar het was hier helaas te druk voor. Om maar niet overreden te worden door auto’s besloten we om wat met beweging te spelen, en lieten we Martine met haar haren zwiepen. Honger! Na een paar uurtjes bezig te zijn geweest begonnen onze maagjes te knorren. We besloten ons een weg te banen tussen alle ijsjes-toeristen en zomer-garderobe-shoppers en aten bij de Hema een broodje. Hier ontmoetten we ook de twee nieuwe modellen, Milou en Kaylee, en kregen de Martine’s een nieuw setje kleding en een ander make-upje (lang leve de testers!).



Ik, Dian en Martine G. Foto door Mignon.




Model: Martine G. Styling: Hafsa









De binnenstad was inmiddels een grote massa brommende mensen geworden, en het was echt een wonder dat we elkaar niet kwijt zijn geraakt. Hilde nam ons mee naar de meest schattige zijstraatjes, met felgekleurde muren, prachtige bakstenen en super mooie deuren. Dit moest wel onze volgende locatie worden, en dus besloten Hafsa en ik om Martine voor een deur neer te zetten. Natuurlijk ging die deur een paar keer open, en kwam er een nieuwsgierig hoofd van een bewoner tevoorschijn, maar gelukkig had niemand er bezwaar tegen. De rest van de meiden verspreidden zich ook al snel over de straatjes, en na een tijdje draaiden we door. Ik mocht nu Kaylee fotograferen, een visagiste die voor de eerste keer model stond. Als ze me dat niet had verteld had ik dat nooit geraden! Haar look paste precies bij ons thema, en het contrast tussen haar spierwitte haar en donkere kleding vond ik perfect passen bij deze donkerblauwe deur en witte muur.



Bovenste twee: Martine G. met styling door Hafsa. En model Kaylee. 


Hierna kleedde Kaylee zich snel om en fotografeerde we haar tegen een prachtige bakstenen muur. We gingen nu voor een look met wat attitude, aangezien haar shirt ook best een snufje attitude heeft. Als laatste mocht ik Milou fotograferen, en dat ging zo makkelijk. Ze wist precies hoe ze moest kijken en hoe ze moest bewegen, en Mignon en ik hoefden haar eigenlijk helemaal niet te sturen. Heerlijk! Milou fotografeerden we eerst bij de oude gracht en daarna in een steegje tegen een geweldig mooie muur. Daarna kwam ook Kaylee erbij voor een duoshoot, maar die foto’s moet ik nog bewerken.









Modellen Kaylee (bovenste) en Milou (rest).

En toen was het al een uurtje of vier. We maakten een groepsfoto, praatten wat na, en beenden daarna terug naar het Centraal Station. Dian en ik moesten flink doorlopen om onze trein te halen, maar na afscheid genomen te hebben van alle meiden waren we alsnog vijf minuten te vroeg. Het was een geweldige dag, met de nodige tegenslagen, maar ik heb enorm genoten en uiteindelijk was het het allemaal waard. Aanstaande zaterdag zit ik weer in de trein richting Utrecht, dit keer voor een iets andere interesse van mij: Dutch Comic Con! Ook hier heb ik enorm veel zin in, en verwacht een uitgebreid foto verslag!









Bedankt meiden voor een super leuke dag! Ons Team:
Martine A.
Milou
Kaylee
Hafsa

You Might Also Like

3 reacties

  1. Wat een prachtige foto's zeg! Ben benieuwd naar je duo shoot :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Súper bedankt, wat lief! Die laten helaas nog even op zich wachten, heb het verschrikkelijk druk, haha,

      Verwijderen

Subscribe