Mijn Fotoshoots van Begin 2016

06:00



Nu het zonnetje schijnt en de temperatuur gestaag stijgt, krijg ik steeds meer zin om nieuwe shoots in te plannen. Sinds het nieuwe jaar deed ik al vier fotoshoots, en aankomend weekend komt daar een grote vijfde bij: de fotomeeting. Twee weken daarna neem ik mijn camera mee op een roadtrip naar Dutch Comic Con, waar ik hopelijk weer een boel gekke volwassen verkleed als kindercartoons kan vastleggen. En twee weken daarna heb ik weer een fotomeeting, maar dit keer in Groningen. Best een volle kalender dus al, maar ik zou zo graag nog een shootje of twee ertussen plakken! Heel erg handig zou dit niet zijn echter, aangezien ik ook nog mijn studie moet afronden, en een nieuwe wil gaan beginnen. Ach ja, dan blikken we toch gewoon even terug op de shoots die ik al deed in 2016?

Familie
“Lief nichtje, neem je ook je camera mee?” Túúrlijk, ik laat geen kans liggen om al mijn schattige (achter)neefjes en nichtjes op de foto te krijgen, hoor! In januari ging ik een weekendje met mijn broertje en mams naar familie in België. Daar, naast veel eten, drinken, en spelletjes, zette ik ook mijn familie op de foto, en gelukkig zijn ze heel blij met het resultaat! Naast dat ik het ontzettend leuk vond om iedereen op de foto te zetten, vooral mijn allerkleinste, super schattige (achter)nichtje, heb ik ook geleerd dat ik echt niet geschikt ben om kinderen op de foto te zetten. Ik ben veel te ongeduldig, haha!




Mia
Begin februari deed ik een hele gezellige shoot met Mia, waarbij ik ook voor de eerste keer ging vloggen, eeks! Met z’n tweetjes gingen we naar het Stadspark in Groningen, waar we een uurtje of twee het thema “sweater weather” uitwerkte: lange, gebreide, oversized truien met een cozy en winters gevoel. Dit is één van mijn favoriete thema’s, omdat het zo lekker simpel is, en toch sfeervolle plaatjes levert.





Thirza
Dit was mijn vierde (!) shoot alweer met Thirza, en omdat we niet heel veel tijd hadden om een uitgebreid team bij elkaar te zoeken gingen ook wij weer voor “sweater weather.” Thirza is nog steeds de huidige Miss Teen of Groningen, en om haar mooi op de foto te krijgen is dan ook echt geen moeite. We deden een combinatie van vrolijke, lachende foto’s en de “modellen-blik.” Ik ben heel blij met de resultaten van deze shoot, en de vrolijke foto’s zijn een goede aanvulling voor mijn portfolio.





Lusanne
Op 1 september 2014 hield ik een like, deel & win actie op mijn fotografie-facebook. Ik was toen net begonnen met fotograferen en dacht dat ik zo wel wat nieuwe likes voor mijn pagina binnen kon halen. Ik beloofde vijf winnaressen te kiezen en met hen allemaal een fotoshoot te doen. Die actie haalde amper wat uit voor nieuwe likes, maar die vijf winnaressen koos ik toch. Met maar één van die vijf meiden legde ik meteen een datum vast, en tot aan eind februari dit jaar vielen de plannen met de andere meiden continu in het water. Water, in de vorm van regen, was vaak de grootste boosdoeners, maar ook compleet andere woonplaatsen, tentamenstress, vergeetachtigheid… Enfin, eind februari plande ik dus twee van die shoots in. En de eerste hiervan was met Lusanne, een Middelbare School vriendinnetje die ik al vier jaar niet meer gesproken had, en dat was érg gezellig en leuk!



Maud
En de tweede was met Maud, waarvan ik de Kei-mama (Groningse introductieweek voor studenten, veel bier, weinig slaap) was in mijn tweede studiejaar. Het was erg leuk om op deze manier weer contact te krijgen met meiden die ik eigenlijk uit het oog verloren was! Met Maud deed ik ook een mengelmoes van vrolijke “Facebook-profiel” foto’s, en wat meer modelachtige shots. Hoewel ze zelf nog nooit op deze manier op de foto was gezet, vind ik dat Maud best wel een gezichtje heeft voor modellenwerk!





En dat waren de shoots die ik deed de laatste maanden. Naast de fotomeetings en DCC zou ik dus nog graag wat shoots willen inplannen, maar ik denk dat dit alleen maar last-minute oproepjes worden als ik mezelf er, qua tijd en stress, goed genoeg bij voel om een middagje vrij te nemen. Gelukkig krijg ik op fotomeetings meerdere modellen voor de lens, dus ik ben nog wel even zoet met het bewerken van die drie volle dagen aan fotografisch plezier. Ik hoop dat jullie zo’n teruggreep artikel leuk vonden om te lezen. Ik vind het altijd een beetje zonde om aan één enkele fotoshoot een hele blogpost te wijden, dus vond dit wel een goed idee. Fijne dag!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe