Bloemen Plukken in de Regen

06:00


Ik wilde heel veel vertellen in deze blogpost. Over hoe ik het zo jammer vind dat het hier in Groningen alleen maar regent. Over hoe ik baal dat de fotografiewereld soms zo stom is, en dat het vaak lijkt alsof niemand elkaar wat durft te gunnen. Over hoe ik toe ben aan een vakantie. Van een jaar. Minstens. Maar toen ik net naar buiten moest om boodschapjes te doen, en de regen ritmisch op mijn parapluutje tikte, was het opeens niet meer zo erg dat het constant regende. Het was rustig op straat en ik voelde mijn wangen en neus rood worden van het koele windje. Tussen de straattegels door groeiden de eerste paardenbloemetjes en krokusjes, en in het stadsperkje bloeiden blauwe druifjes. Kleurrijk en vrolijk, zelfs met die dikke regendruppels die de blaadjes naar de grond duwden.
Op de terugweg plukte ik wat van die mooie bloemetjes. Onkruid, of ongeplande tuingenootjes, standvastig zich een weg banend door steen en cement. Eenmaal binnen liet ik mijn vriend het bosje wilde bloemen ruiken en ze roken naar de zomer. “Waar heb je die opeens vandaan?” Vroeg hij. Ik lachte en knikte naar buiten. “Gewoon, overal.”

Een bosje wilde bloempjes lost niet alles op, maar voor eventjes maakte het me heel gelukkig. En dat is een mooi iets. De fotografiewereld is soms stom, en meer dan eens moet ik op mijn tanden bijten om niet ook mee te gaan draaien in die neerwaartse spiraal van negativiteit. Maar dan denk ik weer aan al die mooie momenten die ik al heb mogen meemaken, en de toffe mensen die ik heb mogen ontmoeten, en dan valt het allemaal wel weer mee. Dan is fotografie toch voornamelijk héél erg leuk.
En dat is waar het om draait. Foto’s maken is leuk. Zelfs van een bosje bloempjes tegen een witte achtergrond. Het maakt me vrolijk en dat deel ik graag. Nu het weer niet echt schitterend is en ik tot mijn kin in studiewerk begraven lig staan er niet zoveel shoots meer op de planning, dus vaak moet ik het doen met het fotograferen van theepotten en computerschermen. Gelukkig heb ik (als het weer het toelaat) komende zondag een hele toffe fotomeeting in een prachtige botanische tuin vlakbij Groningen.

Enfin. Doe je regenlaarzen aan, pak een paraplu, en pluk een paar van die mooie wilde bloemen. Je gaat er geen spijt van krijgen.

Het leuke flesje heb ik een keer meegenomen van een restaurantje. De ranja die erin zat was best vies, maar het flesje staat ontzettend leuk als vaasje!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe