DIY Interieur Accessoires met Schelpen

06:00


Toen ik laatst bloemen plukte in de regen kreeg ik het lentevirus flink te pakken. Ik zag mijn huisje al vol staan met prachtige, kleurrijke veldboeketten die heerlijk geuren naar de zomer. Maar voordat ik die wilde bloemen ruw met wortel en al uit de grond kon rukken en een nieuw thuis kon bieden, had ik eerst meer vaasjes nodig. In de boekenkast stonden twee leuke potten met een kurken dop. Deze had ik ooit eens bij de Action gekocht voor een prikkie. Er was slechts één probleem: ze zaten tot de rand toe gevuld met schelpen.
Juist. Schelpen. Héél veel schelpen. Wat moest ik in hemelsnaam met al die schelpen doen? Maar weggooien is ook zonde, dus struinde ik Pinterest af naar leuke DIY’s, en in deze blogpost laat ik zien wat ik geknutseld heb, en hoe ik dat gedaan heb!

Home is where the Shell is?

Toen ik net op kamers ging, jaren geleden, kreeg ik een tweetal van deze leuke vaasjes van mijn moeder. Met twee nepkaarsen erin en een laagje rijst op de bodem zodat de kaarsen niet konden verschuiven, en voila: kunst. Maar toen ik ging samenwonen werd de rijst weggegooid, want anders maakt dat ook maar zo’n troep in de verhuisdoos. Sindsdien hebben ze maar wat op de mantel gestaan, dus het werd hoog tijd voor een upgrade!
Wat je voor deze DIY nodig hebt? Heel veel schelpen, een kaars en een vaasje. Gooi alles op een esthetisch verantwoorde manier bij elkaar, en klaar is Kim.

Under the Sea

Dit is een combinatie van de vele DIY gelwax candles with shells die ik tegenkwam op Pinterest, met mijn eigen luiheid. In plaats van naar de binnenstad te fietsen voor een potje gelwax, leek het mij dat water ook wel zou werken. Kurk drijft, schelpen zinken. Alleen afstoffen wordt wat lastiger...
Het kleine bootje (geïnspireerd op deze Pin) is gemaakt van het kurk wat ik overhad van de potjes waar de schelpen eerst in zaten. Hiervan sneed ik er een in de vorm van een bootje. De mast en paaltjes zijn gemaakt van cocktailprikkertjes, en het zeil is van keukenpapier!
Dit project koste wat tijd om te plannen, wat schetswerk en verreweg de meeste voorbereiding en tijd. Maar kijk nou, CUTE!

Schelpkaarsjes

Al een tijdje geleden las ik een blog over hoe je een oud theekopje kon omtoveren tot een kaars door simpelweg waxinelichtjes of andere kaarsjes te smelten, zorgen dat de lont rechtop in het kopje staat, en vervolgens het kaarsvet in het theekopje te gieten. Dat moet ook kunnen met schelpjes, dacht ik, en ik had gelijk. Stiekem zag ik ze gewoon voorbij komen op Pinterest, maar het vorige verhaaltje klonk zo veel authentieker. Ook zeer authentiek: de brandwonden die ik overhield aan deze DIY.

Zorg dat je een schelp kiest die recht op zijn rug kan liggen, zonder heen en weer te wiebelen. Scheid het waxinelichtje van de lont. Als je een magische tovenaar bent kun je dat doen door de lont er aan de achterkant uit te trekken. Als je net als ik een arme sloeber bent met goedkope huismerk waxinelichtjes kun je met een mesje zo dicht mogelijk langs de lont het kaarsvet wegsnijden. Smelt in een steelpannetje al het kaarsvet. Leg de lontjes klaar en zorg dat ze rechtop blijven staan. Als het kaarsvet gesmolten is lepel je voorzichtig de schelpjes vol. Laat ze rustig afkoelen. Grote, Zeer Belangrijke Tip: voordat je je schelpen in je hand legt omdat dit makkelijker is met het vol scheppen, check dan even of er geen kleine gaatjes in je schelp zitten. Je weet wel, voordat je hand opeens een kaars is geworden. Een kaars met zesdegraads brandwonden.

Hopelijk vond je mijn creaties leuk en heb je genoten van deze blogpost. Het is wat anders dan normaal, maar ik vond het erg leuk om deze projectjes aan je te laten zien! Schelpjes doen mij toch altijd aan de zomer denken, en op deze manier haal je een beetje de zon in huis. Laat me in de comments ook vooral weten wat jij zoal doet om je huis lenteproof te maken!








You Might Also Like

2 reacties

  1. Wat heb je dat leuk gemaakt! Het staat echt super gezellig, en doet me zeker denken aan de zomer! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe