Fotomeeting Hortus Haren * Achter de Schermen

06:00


Gisteren heb je kunnen lezen hoe ik mij heb voorbereid op deze fantastische dag: de fotomeeting! Precies een week geleden zag het weer er ‘s ochtends niet denderend uit, maar Buienradar beloofde dat het droog zou blijven. Dus ik had er zin in. Mijn tas was al gepakt, mijn trein zou pas vijf over tien gaan, en alles wat ik nog nodig had was een grote koffie.
Het is heerlijk om een keer een fotomeeting te hebben die wat dichter bij huis is. Normaal ben ik altijd degene die ver moet reizen voor shoots, en dat vind ik ook niet erg, maar na twee uur heen en weer gependeld te hebben ben ik er ook wel weer klaar mee. Nu hoefde ik maar twee treinen te hebben, elk van niet meer dan vijf minuutjes. Ik had nog niet eens tijd om mijn jas uit te trekken!
Op station Haren begon het wat te miezeren, en omdat de trein niet helemaal aansloot moest ik nog een kleine twintig minuutjes wachten tot medefotografen André en Ron mij een lift kwamen geven naar de Hortus. Ik was al een keer eerder op deze locatie geweest, maar toen was ik eigenlijk nét te vroeg in het jaar. De botanische tuinen van Hortus Haren zijn prachtig, en super fotogeniek. Ze hebben er een hele mooie Chinese tuin, waar ik vorig jaar met Mynthe en Leonieke al een hele leuke serie maakte. De kas die ze toentertijd ook nog hadden werd nu helaas afgebroken, dus dat was wel jammer.
Maar gelukkig stonden de bloesems in bloei! Ik was zo blij toen ik de prachtige roze en witte blaadjes in de wind zag waaien! Omdat er maar één visagiste kon moesten we even wat langer wachten tot alle modellen uit de make-up kwamen, maar dat gaf mij genoeg tijd om wat leuke beelden te filmen om jullie een idee te geven van hoe zo’n fotomeeting precies in elkaar steekt!

deze video heeft problemen met mobiele weergave

Ik heb uiteindelijk het eerst met Mynthe geshoot, met wie ik een hele dromerige, romantische en sprookjesachtige sfeer heb neergezet onder een roze bloesemboom. Mynthe droeg een wit jurkje en een bloemenkrans, en in combinatie met de boom was dit echt fantastisch. Heel stiekem is Mynthe zelfs nog in de boom geklommen, en hoe dat eruit heeft gezien laat ik jullie dinsdag weten! 
Daarna shootte ik heel kort met Liselore, die met een prachtige lange zwarte jurk en een gouden hoofdsieraad recht uit Game of Thrones leek te lopen. Maar omdat ik afgesproken had om snel weer terug te gaan om met Junelle te kunnen shooten, heb ik hier echt maar vijf minuutjes van mee kunnen pakken. Junelle droeg een prachtige rode jurk die ik eens via een Chinese webshop op de kop tikte, en met haar zijn we drie locaties afgegaan. Met Thirza heb ik helaas niet meer kunnen shooten, maar met deze krullenbol shootte ik al vier keer eerder, dus zo erg was dat niet! Als laatste shootte ik nog met Daisy. Zij had haar moeders trouwjurk meegenomen, die in combinatie met de bloesem weer een prachtig sprookjesachtig plaatje opleverde. Daarna zijn we nog middenin de tulpen gaan zitten, en ook Daisy is in een boom geklommen.
Wat doe ik mijn modellen toch aan?!






Omdat ik het echt heel erg druk heb met mijn studie komen de resultaten van de shoots geleidelijk aan online, maar ik wou alvast een algemene indruk van de dag laten zien! Mocht je het nou ook leuk lijken om eens aan zo’n fotomeeting mee te werken, stuur me even een berichtje via Facebook en wie weet kunnen wat regelen! Ik hoop dat jullie dit leuk vonden om te zien en te lezen, en laat vooral een berichtje achter hieronder. Lijkt het jou leuk om eens mee te werken aan een fotomeeting? Of om in een bloesemboom te klimmen? Komt ongeveer op hetzelfde neer, zoals je hebt kunnen lezen...

Bedankt iedereen voor de leuke dag! En bedankt Dian voor het organiseren!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe