Let's Talk: Televisie Series!

06:00



Verslaafd aan series? Wie? Ik? Nee hoor, misschien aan Coca Cola, maar toch zeker niet aan series… En toch is woensdag steevast mijn favoriete dag van de week omdat ik dan weer kan genieten van nieuwe afleveringen van The Flash, Agents of SHIELD, Teen Wolf of Pretty Little Liars (nou ja, genieten…). Als ik de handige website Followshows (PROTIP) moet geloven heb ik al meer dan 3182 afleveringen bekeken. Als we dan gemiddeld dertig minuten per afleveringen nemen en snel even hoofdrekenen, komt dat neer op 1591 uur aan hersenloos naar een beeldscherm staren. Meer dan 66 dagen dus. Ik weet eigenlijk niet of ik dit veel vind of eigenlijk wel mee vind vallen. Ik bedoel, als ik in mijn 22-jarig bestaan op deze aardkloot “maar” 9,5 week besteed heb aan het kijken van series dan valt dat toch best wel mee? Toch? Maar dan rekenen we natuurlijk niet alle seizoenen Charmed mee die ik nu al voor de derde keer bekeken heb. 

Enfin. Series. Ja, leuk. Ik kijk er dus veel, en heb niet één bepaalde smaak. Ik vind Teen Wolf leuk, wat een cheesy tienerdrama is gebaseerd op een slechte film uit de jaren 80, maar ik vind How To Get Away With Murder ook leuk. In deze blogpost deel ik wat van mijn favoriete en minder favoriete series!
Om nog even terug te komen op de PROTIP die ik daarnet deelde: followshows.com is een super handige website die jou een gepersonaliseerde seriekalender laat bouwen. Heel simpel en snel heb je een compleet overzicht van welke series je aan het kijken bent, welke je al hebt gezien, met welke je achterloopt, en welke binnenkort weer terug komt (nog 19 dagen jongens!).

Populaire Series waarvan ik de hype écht wel snap
Soms dan zijn er van die series waarvan je maar één trailer hoeft te zien om compleet enthousiast met rode markeerstift in je agenda hartjes te gaan tekenen op de release datum. Game of Thrones, bijvoorbeeld, was zo’n serie die op elke denkbare manier onder je neus geschoven werd. Maar dat maakte mij niet uit. Ik werd blij van de trailers, van de mensen die er op het internet enthousiast over waren, en zelfs van de conservatieve fans die te pas en te onpas schreeuwden hoe de serie nooit het gevoel van de boeken zou kunnen weergeven!!1! Nog 19 dagen en dan begint seizoen 6. Ik denk dat ik nu ongeveer 50% van de karakters bij naam ken.
Ik noemde hem net al even, maar How To Get Away With Murder is ook een bekende serie die ik heel tof vind. Spanning, sensatie, en een onwijs goede cast. Aanrader! Hoewel deze serie soms best wel duister kan worden, is het niets vergeleken met Jessica Jones. Ik heb geen idee hoe ik Jessica Jones moet omschrijven. Het was een verfrissende trap in mijn maag, denk ik? In ieder geval keek ik het eerste seizoen in een weekend uit en smak ik naar meer.
In de categorie “feel good” hebben de volgende series mijn hart veroverd: Jane the Virgin, een komisch drama dat de draak aansteekt met telenovellas maar zelf ook een beetje een telenovella is; Glee, want, kom op, Glee; en How I Met Your Mother. Allemaal aanraders, maar zéker Jane the Virgin, want dat is samen met The Flash wel mijn favoriete serie op dit moment.

Populaire Series waarvan ik de hype écht niet snap
The Walking Dead, Breaking Bad, Better Call Saul. Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat ik gewoonweg niet in deze series kan komen. The Walking Dead heeft elke aflevering en elk seizoen precies dezelfde verhaallijn, en als mijn vriend dit kijkt kan ik de situaties waar ze zichzelf in wurmen alleen maar uitlachen… Edit: mijn vriend vindt deze serie "apart" en "ik heb wel eens andere series gezien." En dan die laatste twee. Er zal wel iets mis met mij zijn, maar het boeit me helemaal niet. Ik kan me herinneren dat ik het eerste seizoen van Breaking Bad leuk vond, maar in seizoen twee of drie ben ik totaal mijn interesse verloren. Sorry Internet!

Series waarvan mijn vriend écht niet snapt dat ik ze geweldig vind
Ah, mijn ultieme Guilty Pleasure: de Superhelden franchise(s). Ik houd van The Flash! De karakters, de verhaallijnen, de humor… Yaay! Ook kijk ik Arrow en Agents of SHIELD, die ik beiden iets minder leuk vind dan The Flash, maar alsnog erg van kan genieten!
De enige geanimeerde serie in dit lijstje: de Avatar series. The Last Airbender keek ik als kind altijd, en heb ik meerde malen sporadisch herkeken. En ook het “vervolg,” Legend of Korra, heb ik trouw gevolgd. Ik schreef er zelfs een essay over voor mijn studie! Korra is heel lang mijn meest favoriete serie geweest, en met een groepje vrienden bespraken we elke week de afleveringen. Ja, heerlijke serie. Aanrader! Deze hele categorie zit vol met aanraders!





Series die niemand kent maar echt de beste uitvindingen zijn sinds Cakes in Mugs
Serieus, een beetje bloem, melk, suiker en olie of boter in een mok roeren, 2-3 minuutjes in de magnetron en je hebt een cake! Wat?! Wie heeft dit bedacht? Waarom is dit zo geweldig? Diezelfde reacties had ik bij de vorige series: Nikita, een spionnenserie uit 2010 die enorm goed geschreven is, en waarin elke aflevering en elk seizoen verrassend en spannend is; Royal Pains, een doktersromannetje-achtige serie uit 2009 die focust op een hele knappe dokter die in The Hamptons zijn nieuwe clientèle vindt, een mix tussen Grey’s Anatomy en Gossip Girl dus; en Galavant. Oh Galavant. Ik keek de eerste aflevering en heb het niet meer uitgezet. Deze serie was zó geweldig. Het is een soort middeleeuws kostuumdrama met ontzettend veel zelfspot en spot voor het genre. Het is zo’n serie die weet dat het een serie is. En oh ja: het is een musical. Ik kan het gewoon niet beschrijven. Het is ontzettend geweldig, en de eerste aflevering van het tweede seizoen heet A New Season aka Suck It Cancellation Bear. Ik bedoel, aah!

Series van gemiddelde bekendheid die ik ook gemiddeld wel goed vond/vind
Greek, en Once Upon a Time. Beide hele leuke series die ik niet heel speciaal enorm leuk vind, maar wel even wil noemen.

Series die ik kijk omdat er ze ooit leuk begonnen en er nu toch al zo veel tijd in zit dat ik wil weten hoe het afloopt ook.
Teen Wolf, Pretty Little Liars, en Awkward. Soms erger ik me enorm aan deze series, soms vind ik ze stiekem toch nog heel leuk (vooral en eigenlijk uitsluitend Teen Wolf), maar stoppen met kijken zou zo zonde zijn van alle tijd en energie die ik al in het kijken van deze series heb gestopt. Ditzelfde geldt eigenlijk ook voor The Vampire Diaries en The Originals, ookal ben ik met beiden onbewust al een seizoen lang gestopt met kijken. Oeps. Of toch niet oeps?

Oude Series die ik nog altijd kijk als ik ziek ben of me niet goed voel want vroeger was alles beter!!1!
De Gouwe Ouwe Klassiekers. Van deze series kan ik letterlijk geen genoeg krijgen. Charmed heb ik nu 3 keer helemaal gezien (alle acht seizoenen), en sommige seizoenen heb ik zelfs 4 of 5 keer gezien. Met Buffy the Vampire Slayer ben ik de tel al kwijt. Met America’s Next Top Model ook, maar dan meer wat betreft welk seizoen ik wel gezien heb en welke niet. Ook las ik gisteren het “nieuws” (al van begin dit jaar, maar voor mij was het nieuws!) dat ANTM toch wel terugkomt, alleen dan zonder Tyra als presentatrice.
Toen ik laatst ziek was ben ik begonnen met het herkijken van The OC. En Gossip Girl heb ik helemaal twee keer gezien en sommige seizoenen vaker.
En dan Las Vegas. Mijn ultieme guilty pleasure. Niet bepaald een goede serie, maar een heerlijke serie om even helemaal bij weg te dromen.


Maar effe serieus: 6 el zelfrijzend bakmeel, 2 el suiker (ik doe 1 el bastardsuiker en 1 el vanille suiker), 1,5 el olie of boter, 6 el melk en een snufje zout. 2-3 minuten in de magnetron op 800 watt. Normaal rijzen ze enorm, maar die van mij is een speciaal sneeuwvlokje. Deze foto's zijn niet gemaakt tijdens kerst, trouwens, ik drink elke ochtend koffie uit deze mok. 


Series die een betere kans hadden moeten krijgen of te vroeg zijn gecanceled
The Carrie Diaries, want deze serie was oprecht heel leuk. Wicked City, want Ed Westwick!

Series die ik een betere kans moet geven
Vikings, Black Sails, The Black List, Daredevil… Ooit! Ik beloof het! Misschien van het zomer als ik genoeg tijd heb!

Series waarvan ik wil dat jij ze NU gaat opzoeken
Firefly, Hannibal, Scream Queens. Kijk het, en bedank me later.

Wat is jouw favoriete serie? Kende jij alle series die ik noemde of heb je een nieuwe favoriet gevonden in Galavant?! Laat het me weten in de comments!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Haha, leuke categorieën. Kan ik me wel in vinden ja ;) En ja, Hannibal is dus echt tof? Ik hoor er altijd veel goeds over, maar op de een of andere manier houdt iets me toch tegen. Misschien toch maar een kansje geven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaa, Hannibal is geweldig! Het is wel een iets "andere" serie, als in dat ze erg veel aandacht gaven aan het visueel aantrekkelijk maken van de scenes, maar dat vind ik juist verfrissend en gaaf! Zéker kijken!
      Bedankt voor je reactie! Liefs, Kim

      Verwijderen
  2. Wow, eindelijk iemand die ook niet in Breaking Bad kan komen. Ik probeer het soms nog wel, omdat iedereen er zó enthousiast over is. Maar nee, ik kom er niet in. Met PLL heb ik ook een haat/liefde verhouding, zeker nu alles weer opnieuw begint.
    Orphan Black vond ik echt een goede serie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha echt he, soms vraag ik me af of ik nou zo dom ben dat ik niet kan zien waarom iedereen het wél zo leuk vindt :p En ja, PLL is echt een eeuwige struggle. Vooral ook het feit dat de meiden nóóit van hun eigen fouten leren, ik bedoel ik snap dat je het spannend wil maken, maar kom op! Sommige acties zijn wel heel dom.
      Orphan Black heb ik ook goede dingen over gehoord, misschien moet ik die ook maar eens op mijn to-watch lijstje zetten! Bedankt voor je reactie! Liefs, Kim

      Verwijderen

Subscribe