Mijn 5 Favoriete Oude Blogposts!

06:00


In de tijd dat de enige pageviews die ik kreeg van het continu herladen van mijn eigen browser kwamen, schreef ik al een hele hoop blogposts die je makkelijk hebt kunnen missen. Ik vind het namelijk altijd zo stom staan om een compleet lege blog meteen te promoten als de leukste nieuwe blog out there. En daarom schreef ik januari en februari al welgeteld vijfentwintig blogs om de ruimte op te vullen. Op sommige van die blogs ben ik best wel trots, en dan is het toch wel jammer dat ze nagenoeg niet gelezen worden! Vandaar dat ik in deze post mijn favoriete “oude” artikelen deel.


In deze driedelige reeks neem ik je uitgebreid mee achter de schermen van één van mijn favoriete shoots. Je leest onder andere hoe ik altijd de pineut ben die drie uur in de trein moet zitten, dat daarom mijn mobiel steevast leeg is eer ik op locatie ben, én hoe we illegaal onze droomlocatie betraden. Natuurlijk kan het overtreden van de wet niet goed gaan, en wat er vervolgens gebeurde, lees je in deze blog!


Zo nu en dan krijg ik de vraag of ik álle foto’s van een shoot wil opsturen. Niet alleen de goedgelukte mooie resultaten dus, nee, alles. Als ik dat soort vragen krijg dan springen mijn nekharen meteen overeind. Ja… Nee… Nooit. Niemand krijgt van mij onbewerkte foto’s opgestuurd. Maar waarom heb ik hier dan zo’n hekel aan? En met mij nagenoeg alle fotografen? Dat vertel ik je in deze blog!


Het is een online visitekaartje, het eerste wat men vindt als ze je naam googlen: je online portfolio. In het digitale tijdperk ontkom je er haast niet meer aan om een website aan je fotografie-, visagie-, stylisten- of modellenwerk te koppelen. En met recht niet, want een online portfolio geeft iedere mogelijke klant of samenwerking een eerste indruk van jouw werk. Maar een selectie van je werk gedumpt op de eerste de beste site is niet meteen een goed portfolio. Hoe je deze dan wél samenstelt, lees je in deze blogpost.


Toen ik net begon met fotografie had ik géén idee waar ik modellen vandaan moest gaan halen. Als jij dit probleem herkent, of gewoon benieuwd bent naar de werking van TFP shoots, dan is deze blogpost voor jou! Ik leg stap voor stap uit op wat voor verschillende manieren je in contact kan komen met gelijkgestemde creatievelingen (op een veilige manier!)


In deze blogpost deel ik mijn meest waardevolle herinneringen aan mijn 2,5 jaar ervaring in de fotografiewereld. Van mijn eerste shoot tot het breken van de wet, het was haast onmogelijk om er slechts acht te kiezen! Deze blogpost moet je lezen als je houdt van onhandige momenten, slootje springen, en bokkende paarden.

Kende jij deze klassiekers al? En wat vond jij het leukste artikel om te lezen?

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe