26 Super Online Hulpmiddelen voor Fotografen!

06:00


En natuurlijk zijn al deze tips volkomen gratis, aangezien ik nog steeds een arme student ben. Geen fotografie student, zoals jullie misschien wel weten, dus op de één of andere manier moest ik 2,5 jaar geleden toch mijn camera leren kennen. Gelukkig was daar het Internet, wat letterlijk vol staat met informatie. Het kan natuurlijk best moeilijk zijn om de juiste informatie te vinden, zowel als beginnende fotograaf maar zeker ook als gevorderde pro. Je bent immers nooit uitgeleerd, en zeker niet in een tak die zo snel en vaak verandert als de fotografie. In deze blogpost deel ik dus 26 van mijn meest geliefde sites, filmpjes en blogs over fotografie!

Nederlandstalig
5. Photofacts

Online Inspiratie
6. 500px
7. Flickr
10. Facebook groepen voor modellen, fotografen, visagisten en stylisten (x, x, x)

Blogs van de “Grote Namen”


Technische Tips en Hulpmiddelen
18. Gimp (Open Source Photo Editor)
19. Photivo (Open Source RAW Editor)
20. Phlearn

Overige
21. Vink Academy - Nederlandse Fotografie cursussen (+3 Gratis eBooks bij inschrijving!)
22. “Seeing Through Photography” Coursera lespakket over de geschiedenis en het belang van fotografie
24. Udemy's Collectie aan Lespakketten (gratis onderaan!)

Natuurlijk zijn er nog véél meer leuke en goede hulpmiddelen voor fotografie, en zoals je hebt kunnen zien focus ik me hier heel erg op de mode(l)-fotografie. Waarschijnlijk heb jij dus nog een hele lijst aan hulpmiddelen in je hoofd, en ik wil je dan ook aanmoedigen om jouw persoonlijke top 3 in de comments te delen! Dus, zonder welke gratis online resources was jij niet gekomen tot waar je nu bent?! Laat het me weten!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe