Bloeiende Bloesem

06:00


Iedereen die mij op instagram volgt weet dat er een paar ontzettend mooie bloesembomen in mijn “voortuin” staan. Elke ochtend als ik wakker wordt en de gordijnen open doe wordt ik meteen blij als ik die roze bloesempjes zie waaien. Cute! Op hemelvaartsdag/bevrijdingsdag had ik even geen zin meer in mijn scriptie -- ken je dat gevoel wanneer je te lang gelezen hebt, dat je ogen gewoon niet meer willen focussen?! En dus besloot ik om heel even naar buiten te lopen om de bloesem op de foto te zetten in het avondzonnetje. 

Dat is mijn rustmomentje. Gewoon effekes een bloemetje op de foto zetten, of een mooie set bouwen in de huiskamer om wat studiemateriaal vast te leggen op de gevoelige plaat. Het ontspant mij, en een beetje ontspanning kan ik nu wel gebruiken, haha! Als mijn scriptie een berg was geweest, dan was ik nu bij het steilste gedeelte voor de top. Met uitzicht op de vrijheid, maar ook met het meest moeilijke en uitputtende gedeelte nog voor me… Zie de handige illustratie hieronder.


En hoewel het klinkt alsof ik een scriptie schrijven heel vervelend en naar vind, geniet ik er echt van! Ik heb een ontzettend tof onderwerp, het gaat heel goed en ik voel mijn brein groeien van alle kennis die ik opzuip. Dat het veel tijd kost en ik daarom niet lekker kan feesten op Koningsdag of bevrijdingsdag, ach, dat halen we wel een keertje weer in. En tot dat zover is blijf ik wel lekker naar de bloesem staren. 

Wat is jouw rustmomentje? Hoe ontspan jij het liefst na een dag hard werken of studeren? Laat het me weten in de comments!









You Might Also Like

1 reacties

Subscribe