De Instagram Tag!

06:00


Instagram is mijn meest favoriete social media kanaal, én ik ben momenteel mijn scriptie aan het schrijven over de wondere wereld der Instagram… Hoog tijd dus om de welbekende Instagram Tag in te vullen! 

Wat is je Instagram gebruikersnaam, en waarom?
Mijn Instagram naam is @KimSieders, omdat dat mijn naam is. Ik ben niet heel creatief met namen, anders zou mijn blog ook niet “hey kijk” heten, haha!


A photo posted by Kim (@kimsieders) on

Hoeveel foto’s post je gemiddeld?
Ik denk 1 per dag. Soms heb ik dagen dat ik even niks heb om te posten, en andere dagen wil ik het liefst de hele dag door foto’s posten. Ik probeer altijd om niet vaker dan twee keer per dag te posten omdat ik mijn volgers niet wil spammen. Mijn Instagram account is naast een persoonlijk account ook vooral de plek waar ik mijn fotografie tentoonstel. Daarom heb ik vaak na een shoot een enorme hoeveelheid foto’s die ik het liefst zo snel mogelijk met iedereen wil delen, en als die dan vervolgens op zijn ben ik weer een paar dagen stil, haha! Ik probeer het goed te plannen, maar helaas lukt dat niet altijd. 

Laat je favoriete Instagramfoto zien.
Ik heb besloten om hiervoor een foto te kiezen die buiten mijn fotografie-taferelen valt, omdat ik het al moeilijk genoeg vind om mijn favoriete foto ooit te kiezen, haha! Daarom heb ik gekozen voor deze, omdat ik dit een hele leuke herinnering is aan een toffe dag! Je ziet hier mij en mijn vader op afgelopen Dutch Comic Con. 


A photo posted by Kim (@kimsieders) on
Laat de Instagramfoto zien met de meeste likes.
Dat is dit zwart-wit portret van Amaya! Deze viel meteen heel erg in de smaak op Instagram en werd ook gepost op een feature-account met ontzettend veel volgers. Ikzelf vind het ook een mooie foto, maar begrijp niet precies waarom juist deze zoveel aandacht heeft gekregen. Niet dat ik klaag, hoor! 



Welke apps gebruik je in combinatie met Instagram?
Ik gebruik geen bewerkingsapps voor Instagram. Al mijn fotografie-gerelateerde foto’s bewerk ik met Gimp, en de meeste van de andere foto’s ook. Soms gooi ik over persoonlijke foto’s ook nog een Instagram filtertje, maar dat gebeurt niet heel vaak. In Gimp krijg ik toch alles net iets meer naar mijn wens! Welke app ik nog wel gebruik is Flickr, om mijn foto’s van de computer naar mijn tablet te krijgen.

Welke celebrities volg je?
Oh, geen idee, haha! Ik heb het even gecheckt, en ik volg onder andere Beyoncé, Shay Mitchell, Ashley Benson, Troian Bellisario, Zoella, the Eh Bee Family, Nyle DiMarco, Justin Timberlake, Doutzen, The Ellen Show, Cara Delevinge, Blake Lively, Holland Roden, Tyler Posey… En ik volg ook veel “beroemde” fotografen, zoals Emily Soto en Dani Diamond. 

Welk Instagramfilter gebruik je het meest?
Mijn enige (!) Instavideo is dit korte achter-de-schermen filmpje van de Girlscene Fotomeeting in Utrecht. Dit was echt een hele gezellige dag, en ik was eigenlijk van plan om een hele aftermovie te maken. Helaas kwam ik thuis met maar één enkel filmpje, en om er toch nog iets mee te doen heb ik er maar dit van gemaakt!


A video posted by Kim (@kimsieders) on
Welke dierenaccounts volg je?
Aw yiss! Mijn favoriete accounts! Ik volg Expeditionhusky en Loke_The_Wolfdog! The Lion Whisperer volg ik ook!

Welke (grote) bedrijven volg je?
Nee! En dat vind ik eigenlijk helemaal niet erg. Soms is het wel fijn om een social media kanaal te hebben waar “niemand” je kent, haha! 

Zo, dat was het alweer! Ik zou het natuurlijk hartstikke leuk vinden als je me gaat volgen op Instagram, en laat vooral ook je eigen account achter in de comments, dan beloof ik een kijkje te nemen!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe