Geluksmomentjes

06:00


Vandaag vertel ik jullie over mijn geluksmomentjes. Over wat mij intens gelukkig maakt en wat mijn grootste dromen zijn. Want als fotografie mij één ding geleerd heeft, is het om anders naar de wereld te kijken. Ik denk dat iedereen die bezig is met fotografie dit wel kan herkennen. Want opeens, zonder dat je het perse door hebt, begin je overal foto’s te zien. En dat houdt in dat je overal momentjes ziet die het waard zijn om te fotograferen, zoals de roze gloed van bloesembomen in het park, of het gouden licht van de ondergaande zon, of de manier waarop de lijnen van de weg samenkomen op de horizon. De manier waarop een spin zijn web heeft gebouwd, of de dauwdruppels op grassprietjes vroeg in de ochtend, of die oude vrouw die compleet in het paars (inclusief kortpittig kapsel) over straat gaat. Dat soort momentjes, de “foto’s” die ik dan voor me zie, die maken mij gelukkig!
En omdat ik de beroerdste niet ben, deel ik graag wat van dat geluk met jullie. All kidding aside, ik vulde dus de Project Positief Tag in. Deze tag is twee jaar geleden bedacht door Dagmar Valerie, maar geluk kent geen tijd...


Wat is je favoriete quote en waarom?
“Analysis destroys wholes. Some things, magic things, are meant to stay whole. If you look at their pieces, they go away.” Deze quote komt uit een van mijn favoriete boeken, the Bridges of Madison County. Dit boek zit vol met mooie quotes, en tot afschuw van velen heb ik dan ook meerdere quotes onderstreept en omcirkelt (met potlood!). Ik heb dat nog nooit in een ander boek gedaan, maar er was iets over het verhaal, over de manier waarop het verteld werd, wat mij gewoon heel erg aanspreekt. Het is niet echt een heel blij of vrolijk boek, maar wel een indrukwekkend verhaal.
Over de quote zelf kan ik vrij kort zijn. Je kunt het vergelijken met een goocheltruc: wanneer je weet hoe een goocheltruc in elkaar zit, hoe precies de goochelaar je bedriegt als het ware, verliest de truc zijn magie, en is het gewoon vingervlugheid. Soms is het daarom beter om niet alles te over-analyseren, om niet alles te hoeven weten of begrijpen, zodat er een beetje magie overblijft in de wereld. 

Welke droom zou je in je leven willen realiseren? Yes you can!
Ik wil heel graag naar de poolcirkel. Ja. Dat lees je goed. Misschien heeft dit een beetje te maken met mijn favoriete quote, het willen behouden van de magie in de wereld. Ik weet niet, de poolcirkel (ik heb niet perse een voorkeur voor welke poolcirkel, maar laten we het op het noorden houden voor praktische redenen) lijkt me een ontzettend magische plek. Ik zou graag wat husky’s hebben die me dan voorttrekken in een slee, en over de witte vlaktes rijden tot mijn neus er af vriest.
Deze bestemming mag ook best een deel zijn van een wereldreis. Ik wil namelijk ook héél graag Zuid-Amerika zien, en Egypte en Zuid-Afrika, en Griekenland en Rome, en Australië en Nieuw Zeeland, en ach vooruit, New York City en de west kust (L.A., San Francisco, Grand Canyon, Vegas…).


Wat betekent geluk voor jou?
Van mijn mam leerde ik dat zolang er warm water uit de kraan komt, wij ontzettend rijk zijn. En hoewel we vaak de draak aansteken met mam, omdat we meteen doorhebben wanneer ze d’r stopzinnetje in een gesprek gaat gooien en we haar vaak voor zijn, vind ik het een hele mooie gedachte. Ik geloof er dan ook heilig in dat geluk in de kleine dingen zit. Een kopje koffie in de ochtend, bloesem bomen die in bloei staan, een avondje bankhangen met geliefden, een nieuwe aflevering van mijn favoriete serie, vers fruit, een dagje fotograferen. Mensen denken vaak dat als ze  x, y, of z hebben eindelijk gelukkig te kunnen zijn, maar als je geen geluk kunt vinden in wat je nu hebt, ben je voor altijd op zoek naar méér. Dus over het algemeen ben ik een heel gelukkig persoon. Zo liep ik laatst met het mooie weer over straat en zag ik een studentenhuis een zwembad volgooien midden op straat, gewoon, omdat het kan. En dat gaf mij op de een of andere manier een heel blij gevoel, haha. 

Wie kan jou ontzettend opvrolijken?
Mijn familie en mijn vriend, en Barry Allen. Ze hoeven er ook niks voor te doen, ze hoeven er alleen maar te zijn. 

Voor wat mogen we jou ‘s nachts wakker maken?
Knuffels met een stapel puppies. Hoe meer puppy’s, hoe beter. Wel puppy's van échte honden. Geen halve cavia’s, dus. Golden retrievers zijn altijd goed, husky’s beter, Berner Sennens, Labradors, alle poolhond-soorten… Grote en harige honden dus. En dan gooi je er een stuk of twaalf op mijn bed, en dan mag je me wakker maken en zal ik intens gelukkig zijn. Of brownies, brownies zijn ook goed. 

Waardoor kreeg je voor het laatst een lachbui?
Waarschijnlijk door een scheet.


Op welke prestatie ben je trots?
Dat ik aangenomen ben op de masteropleiding New Media & Digital Culture! Daar heb ik heel hard voor gewerkt en ik wou het vooral ook écht héél graag. Dus toen ik het mailtje kreeg dat ik geselecteerd was sprong ik ook figuurlijk een gat in de lucht! 

Welke boodschap zou je graag aan anderen willen meegeven?
Zoek je geluk niet in anderen of in dingen, maar in jezelf. Ewww, cringe. Super cliché en bah, maar wel iets waar ik bij probeer te leven. En ik moet zeggen dat het werkt. Daarnaast moet je natuurlijk altijd doen wat je leuk vind en je hart volgen en al dat positieve geneuzel.



Hier is nog een lijstje van dingen die mij onlangs gelukkig hebben gemaakt:
♡ De film Eddie the Eagle is een must-watch voor iedereen die graag een beetje instant-happiness wil hebben.
♡ Die ijslollies die je altijd als kind at, je weet wel, die staafjes waarvan de bruine en paarse verreweg de lekkerste van waren. Ja, die. Die zijn dus maar vijftig cent. Vijftig cent voor heel veel plastic sticks met bevroren water en chemische smaak- en zoetstoffen! Woehoe! Nee, serieus, die dingen zijn goed.
♡ Het heerlijke weer van de afgelopen weken!
♡ Het zomerfruit seizoen: meloenen, druiven, aardbeien... yaassss.
♡ Het schrijven van mijn scriptie gaat de laatste dagen echt als een trein! Ik voel me echt een slimme Kim.
♡ Het YouTube kanaal Mostly Strings heeft de meest prachtige muziek! Hele zachte nummers met, zoals de naam al doet vermoeden, bijna lleen maar gitaar. Heerlijk voor tijdens het studeren, om bij weg te dromen in het zonnetje. 
♡ Bloesembomen die hun blad verliezen zijn misschien nog mooier dan wanneer ze volop in bloei staan. Die regen aan roze bloemblaadjes is zo romantisch!
♡ Het feit dat Game of Thrones weer begonnen is maakt me ook intens gelukkig. We hebben nu vier episodes gehad, en ik wil meeeer!
♡ Mijn vriend en ik haalden laatst een chocoladepizza (Jumbo, vriesvak), en hoewel het niet echt lekker was, was de lol die we er omheen hadden fantastisch. Want wie verzint het nou om chocolade op een pizza te doen? Wat? Ze hadden ook een appelkruimel-variant. Raar.

Waar wordt jij nou echt gelukkig van? Wat zijn jouw kleine geluksmomentjes en waar kunnen we jou voor wakker maken?

You Might Also Like

3 reacties

  1. Game of thrones kijk ik niet maar mijn vriend vind het wel een toffe serie.. probleem is dat ik al met mega veel series bezig ben.. leuk artikel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha dat probleem herken ik! Ik wil ook al heel lang zo graag beginnen met Orange is the New Black, maar weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen! Dankjewel voor je leuke berichtje :D

      Verwijderen
  2. Wat een fijne dingen! Zo herkenbaar ook, al die plekken waar je nog naar toe wilt!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe