Getest: Productfotografie Tip!

06:00

Evelien van Fotografille.nl deelde onlangs een hele toffe tip voor iedereen die, net als ik, de klinische witte achtergronden wel eens zat is in de productfotografie. Met slechts een computer, een beetje daglicht en een verhoging waar je product op komt te staan kun je een hele toffe productfoto creëren. De achtergrond maakt de foto net wat anders dan normaal, en ik ben fan!


Het concept is heel simpel: kies een mooie foto die jij als achtergrond wilt. Bijvoorbeeld een prachtig landschap dat je vorig jaar in Noorwegen schoot, of een mooie bokeh die je tussen de gratis stockfoto’s vond. Let er wel op dat er geen copyright op de foto zit die jij gebruikt! Voor de zekerheid, en de netheid ;)
De foto kun je geheel afstemmen op je product: ga voor een thema (tropische smoothies?!), of stem de kleuren op elkaar af, zoals ik hierboven heb gedaan met de bokeh. Je gekozen foto open je vervolgens beeldvullend op je computer of tv. Omdat je natuurlijk niet je toetsenbord op de foto wil hebben zal je product op een verhoging moeten komen te staan. Ik ging voor een dik boek als verhoging, en zo’n rond klapspiegeltje als ondergrond. Samen was dit hoog genoeg om geen computerranden of toetsenborden op de foto te zien. Evelien stapelde in haar voorbeeld wat mappen en dozen op, en fotografeerde haar nagellakjes op een houten plank. Dit gaf echt een heel leuk effect!


Zoals Evelien ook al zei is deze manier niet voor ieder product geschikt, of je moet écht een megabeeldscherm hebben, natuurlijk. Dat doet mij aan iets anders denken, trouwens. Deze tip kan namelijk ook prima voor modelfotografie uitpakken, wanneer je werkt met een groot wit oppervlakte en een diaprojector. Enfin, dat is misschien een blogpost voor een andere keer, haha! Ik vond het erg leuk om deze tip te testen, en ga het zeker vaker gebruiken voor kleine producten die op de foto moeten! Dus bedankt Evelien voor het delen!

Wat vind jij van deze digitale achtergrond? Iets om te proberen, of iets wat je liever overslaat? Laat het me weten in de comments!

You Might Also Like

1 reacties

Subscribe