IJSBEREN!

06:00


Al sinds ik een klein meisje was zijn ijsberen mijn lievelingsdier geweest. Ik weet niet precies waarom, maar ik weet wel dat ik een fantastische keuze heb gemaakt. Afgelopen vrijdag ben ik met mijn papa naar het nieuwe Wildlands Adventure Zoo in Emmen geweest. En wat is die dierentuin prachtig geworden zeg! De verblijven, de aankleding, de details… Echt heel erg mooi. Maar daar wil ik een aparte blogpost over schrijven.

Deze blogpost staat helemaal in het teken van ijsberen. Ik kan het gevoel niet echt beschrijven, maar toen ik ze voor het eerst zag was het alsof ik weer voor de eerste keer de grote piramide boven Caïro zag uit doemen. Zowel de piramides als ijsberen in het echt zien waren kinderdromen van mij, en nu kan ik die van mijn bucketlist afstrepen!


Rond twaalf uur waren we bij de ijsberen, en dat was een goede tijd! De dieren zijn eigenlijk de hele dag door extreem actief geweest. Lekker zwemmen, spelen en bommetjes maken. Waar de beren eerst in een eigen verblijf zaten werden om twaalf uur de afscheidingen geopend en mochten ze allemaal bij elkaar. Ik wist dat er twee beren waren, omdat ik sinds de aankondiging echt bovenop al het nieuws wat betreft ijsberen in Emmen heb gezeten. Maar op de één of andere manier wist ik dus niet dat er een derde was! Dat was natuurlijk super leuk, vooral ook toen ze samen gingen spelen in het water.


Hoewel de beren hele ruime verblijven hebben, verzamelden ze zich in de kleinste ruimte, omdat ze zich daar het meest thuis voelden. Hier speelden ze met emmers, boeien en ander speelgoed. Dit was ontzettend leuk om te zien! De ijsberen vermaakten zich prima, doken onderwater om de bezoekers eens beter te bekijken, en maakten bommetjes! Serieus, een van de beren sprong continu in het water, waarna ze er weer uitklom, een aanloopje nam, en plonts! Ging ze weer. Heerlijk.





Ik ben wat dat betreft echt een kind. Op veel andere manieren ook, maar vooral wanneer er dierentuinen in het spel zijn. En ijsberen. Aah! Ik ben zo blij! De beesten zijn zo groot in het echt! En zo mooi en wit! Ik had ze veel geler verwacht, maar het waren echt spierwitte knuffelberen in het water. Oké, ik ben klaar met mijn vreugde berichtje. Ik kon het gewoon niet laten om een aparte post aan deze magnifieke beesten te wijden.
Laat me in de comments vooral weten wat jouw lievelingsdier is, én of je al naar Wildlands geweest bent!








You Might Also Like

3 reacties

  1. Oh mijn god, ze zijn ZO schattig! Geweldige foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend gaaf dat jij al naar Emmen bent geweest! Je hebt ook super mooie foto's gemaakt. Wij hadden het in eerste instantie op de planning staan voor deze zomer, maar we gaan het toch een jaartje uitstellen! We horen namelijk best veel negatieve reacties op het park en daarom willen we wachten tot ze deze 'kinderziektes' hebben opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Ik heb niets van die kinderziektes gemerkt hoor! Sommige mensen zoeken altijd iets om te zeuren, maar wij hebben een prachtige dag gehad in een heel mooi park! Wij zijn op een vrijdag gegaan en hebben geen last gehad van lange rijen, gladde paden of het niet kunnen zien van dieren.
      Dus, ik zou gewoon lekker gaan!

      Verwijderen

Subscribe