Inspiratie voor Poseren!

06:00


Je kent het wel: je bent net tien minuutjes aan het shooten en plots is de eerste vonk gedooft. Wat nu? We hebben wat portretten gemaakt, en hier en daar een half-body. Maar hoe moet je model nu gaan staan? Welke kant moet ze op kijken? En wat in de wereld moet ze doen met haar handen?! Om al deze redenen heb ik de laatste tijd flink zitten pinnen op Pinterest, en heel wat inspiratie verzameld.

Vandaag deel ik mijn pose-inspiratie borden met jullie. Deze zijn ingedeeld op portret, half-body, en full-body. Bij portretten heb ik vooral gelet op de handen, omdat dit voor de meeste (beginnende) modellen het grootste struikelblok is. Bij half-body heb ik geprobeerd om zoveel mogelijk variatie in de mix te gooien. En mijn full-body inspiratie is vooral gericht op poses die ook daadwerkelijk “te doen” zijn. Poses waar je dus geen tien-jarige ballerina opleiding voor hebt moeten volgen, of vier ribben hebt moeten laten verwijderen om je rug zo te bewegen. Nee, gewoon mooie poses voor het normale model, met normale lichaamsfuncties, haha!

Veel inspiratie-plezier! En vergeet ook niet om een linkje naar jouw Pinterest achter te laten in de comments, want sharing is caring, enzo.






You Might Also Like

0 reacties

Subscribe