De 6 Leukste Dingen aan Mode-Fotografie!

06:00


Op het moment dat ik deze blogpost schrijf regent het pijpenstelen en staan er nog een miljoen dingen op mijn to-do lijst… En op dit soort momenten denk ik graag terug aan alle leuke momenten die ik al heb mee mogen maken in de wondere wereld van mode-fotografie. Maar nog leuker vind ik het denken aan alle dingen die nog gaan komen. Fotografie is in korte tijd uitgegroeid tot een enorme passie van mij, en vandaag vertel ik jullie graag precies waarom ik fotografie zo ontzettend leuk vind!


♡ Het contact met de teams
Vanaf het moment dat je begint met het uitstippelen van de shoot, en je complete droomscenarios aan elkaar gaat voorleggen, is dit één van mijn meest favoriete dingen aan modefotografie: het delen van creativiteit en passie. Soms kan ik met modellen, visagisten of stylisten (of allemaal tegelijk!) zo erg wegdromen bij onze inspiratie dat het wel erg moeilijk wordt om op te leven aan de verwachtingen… Daarnaast is fotografie een geweldige manier om mensen te ontmoeten! En waar je natuurlijk niet meteen met iedereen beste vriendjes wordt, zijn al die contacten in de industrie hartstikke handig!


♡ Fotografie is mijn uitlaatklep
Wanneer ik down ben of, zoals nu, het helemaal gehad heb met studeren, plan ik het allerliefst een dagje shooten in, want niets laat me zo opgaan in het moment als fotografie. Wanneer ik bezig ben met het creëren van beeld, of dat nu alleen met een model is of met een compleet team, ben ik helemaal in mijn element. Ik denk dan even nergens anders meer aan, en dat is soms precies wat ik even nodig heb!


♡ Je krijgt een andere blik op de wereld
Ik heb het hier al eens eerder over gehad, maar zodra je begint met fotografie zul je anders naar de wereld gaan kijken. Opeens zie je overal foto’s: mooie momenten, kleine details, prachtige natuurlijke composities. Dit is iets wat ik vaak wegwuif, maar eigenlijk toch héél blij mee ben.


♡ Alles kan!
Met fotografie en beeldbewerking kun je het zo gek niet bedenken of het is mogelijk. Midden in de zomer een model in een sneeuwlandschap zetten? Sure. Het laten regenen wanneer de zon schijnt? Waarom niet! Wind toevoegen aan een windstille herfstdag? Natuurlijk, laat die blaadjes maar waaien!


♡ Je komt op de mooiste plekjes
Wanneer je weer eens een supertoffe locatie zoekt voor die fantastische editorial shoot, kom je toch weer uit op plekjes waar je normaal gesproken nooit gekomen zou zijn. Niet alleen in je eigen omgeving, maar ook ver van huis. Zo ben ik pas echt van mijn studenten ov gebruik gaan maken toen ik die camera oppakte!


♡ Je zit middenin je eigen Reality Show
De dagelijkse TFP discussie (“DIT IS NIET HETZELFDE ALS GRATIS!”), mensen die elkaar uitmaken voor “kuthoer” of “wannabe,” mensen die in het beroep zitten en het meervoud van ‘fotograaf’ niet kennen (“IK ZOEK FOTOGRAVEN”), en zelfs de wekelijkse eliminatieronde... Ja hoor! Fotografie-gerelateerde groepen op Facebook zijn perfecte tijdverspilling. Het is een heerlijke, ongegeneerde mix van Keeping Up with the Kardashians, The Real Housewives, Survivor en America’s Next Top Model. Heerlijk.
Protip: grijp net als ik altijd naar een bak popcorn in plaats van je toetsenbord bij dit soort openbare oproepjes. Het heeft totaal geen zin om je mening te geven, want die doet er toch niet toe op het internet. Wat wel zin heeft, is genieten van anderman’s misère.


En om al deze redenen vind ik het heerlijk dat ik eindelijk weer begonnen ben met het inplannen van shoots! Ben jij ook gek op fotografie? Of heb je een andere passie waar je ook wel duizenden blogposts over zou kunnen schrijven? Laat me weten in de comments wat jouw passie is en waarom!

P.s. ik denk dat Herma er deze week uitvliegt bij de eliminatie. En jullie?

You Might Also Like

1 reacties

  1. Ja! Vooral alle nieuwe mensen en prachtige locaties waar je anders nooit zou komen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe