Wat Ik Deed in April!

06:00


April is voorbij gevlogen. Wauw. En als ik zo terug kijk op de maand heb ik helemaal niet zo gek veel gedaan. Nou ja, niet heel veel “leuks.” Ik heb vooral hard gestudeerd, eigenlijk. Ik had een aantal grote deadlines en belangrijke afspraken, maar gelukkig deed ik ook ontspannende, creatieve dingen. Benieuwd wat ik allemaal deed in de maand april? Kijk, en lees mee!

1 april begon goed! Nee, niet eens sarcastisch. Ik ben niet voor de gek gehouden en ook heb ik geen grollen uitgehaald. Wél kreeg ik maar liefst vierentwintig pagina’s in de April Issue van Modellenland Magazine! Ik werd geïnterviewd en mijn “urban” fotomeeting serie werd gepubliceerd. Echt heel tof om zo mijn maand te kunnen beginnen!



Zoals ik al zei ben ik voornamelijk druk geweest met mijn studie. Niet heel boeiend voor jullie, maar het moet toch gebeuren. Zo leverde ik eind vorige maand de eerste tweeduizend woorden in voor mijn bachelor scriptie, schreef ik een afsluitend essay voor een ander vak, en begon ik me te verdiepen in het volgende deel van mijn thesis. Ik kan er echt van genieten, zo met een kopje thee en mijn studieboeken op tafel, heerlijk!
Ik bakte begin deze maand de Kiki Cronuts, en ze waren goddelijk! Ik verving het glazuur voor chocolade, en ik ben verkocht! Het is dat het caloriebommen van hier tot Tokio zijn, anders had ik ze allang nog een keer gemaakt.
Om de ongezonde vettigheid van de cronuts wat af te zwakken kocht ik de eerste redelijk geprijsde aardbeien van het seizoen! Woeh! Eindelijk! Heerlijk op een broodje, met natuurlijk weer een kopje thee. Afgelopen maand ben ik steeds vaker potten thee gaan zetten, met een lekkere volle earl grey of ceylon erin. Ik heb het over meerdere liters per dag.



Op een paar dagen na was het weer ontzettend treurig in april. Veel regen, bewolking, en kou. Groningen is altijd al een beetje het zielige provincietje waar het altijd koud en nat is, maar deze maand had zelfs ik medelijden met ons. Niks geen rokjesdag of in een T-shirtje naar buiten. Nee, bloemen plukken deed ik in de regen. Maar wat staat/stond dat leuk zeg, zo’n wild veldboeketje in huis! Naast de continue invoer van nieuwe bloempjes fleurde ik ook de rest van het huis wat op. Deze schattige DIY vaasjes en kaarsjes maakte ik een paar weken geleden, en hier beschreef ik precies hoe ik dit gedaan heb. Zomers!



10 april organiseerde collega-fotografe Dian een fotomeeting in Groningen. Samen met een groep gelijkgestemde creatievelingen gingen we naar de botanische tuinen van Hortus Haren. De bloesembomen stonden in bloei, en mijn modellen hadden prachtige zwierige jurken aan. Het was een fantastische dag gevuld met rondjes draaien en bomen klimmen. Ik schreef eerder al een heel gedetailleerd verslag over hoe ik de dag heb meegemaakt, bekijk ook zeker het filmpje eens!


En na die leuke dag ging het gewone leven weer gewoon door: studie, studie, studie. Ook sprak ik nog af met mijn mams, en samen maakten we de lekkerste lasagna óóit in de geschiedenis van lasagna’s. Echt, wauw, hot damn. Dat was zo verrukkelijk. Op de foto zie jij mij op mijn charmanst, en ons voorgerechtje!
Ik studeerde weer wat, werkte ondertussen ook nog steeds aan de foto’s, en deed hier en daar een kek computerspelletje. Ook schreef ik deze maand weer vier blogposts per week! Ik ben best trots op mezelf dat ik dit al meer dan twee maanden volgehouden heb! Vier posts per week is voor mij nu ook precies goed. Mijn best gelezen post deze maand was "Publicatie en Interview Modellenland Magazine", en mijn slechts gelezen post "Essays, Migratie en Studie Ontwijkend Gedrag."



En toen kreeg ik eind deze maand plots een mail: of ik even op en neer naar Utrecht wou voor een "matchingsgesprek" voor de Master New Media and Digital Culture. Ik was bloednerveus, maar het gesprek ging op zich wel goed! Gelukkig was het op die dag heerlijk weer, in tegenstelling tot de rest van de maand... Tussen alle regen, hagel en sneeuw (?!) door spotte ik deze regenboog. Op Koningsdag studeerde ik weer, en eigenlijk had ik niet verwacht dat deze maand tot een fantastisch einde zou komen. Maar toch: 28 April hoorde ik dat ik voorwaardelijk toegelaten ben tot de Master opleiding! Woeeeh! (Voorwaardelijk staat hier dus voor "als je je Bachelor diploma binnen hebt.") En om dit te vieren nam mama mij mee uiteten bij een heel tof Italiaans restaurant.
En dat was het weer. Niet heel spannend allemaal, maar wél productief en voldoenend. April, je was een leuke maand! Komende maand is super extra spannend: op de 23e moet ik mijn scriptie inleveren! Wens me succes!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe