High Tea // De Thee Tag

06:00


Over een paar weken organiseer ik een hele leuke en knusse high tea party voor mijn mams verjaardag. Ik schreef al eerder een inspiratie blogpost, en vandaag duik ik eens dieper in de lekkere kopjes thee die ik wil gaan serveren. De Thee Tag had ik al eens eerder op de blogosphere gezien, en na een beetje internetten kwam ik dit mooie lijstje vragen tegen. Ik vind thee altijd zo’n “gezellig” drankje. Vroeger, toen ik op de basisschool zat, wachtte mam ons altijd op met een warm kopje thee en een koekje. En tegen de tijd dat ik op mezelf ging wonen zat ik ook het liefste met een dekentje en een stomende kop thee op mijn bed (want probeer maar eens een bank én een bed in negen vierkante meter te douwen). Als ik aan het studeren ben staat er ook steevast een liter thee naast me, en in de zomer geniet ik op de koele avonden van een heerlijke verse muntthee. Kortom: thee is één van mijn meest favoriete drankjes!


1. Losse thee of theezakjes?
Praktisch gezien moet ik nu theezakjes zeggen, omdat mijn losse thee “houdertjes” lekken. En thee met korreltjes is niet echt mijn ding. Maar de smaak van een goede losse thee is natuurlijk niet te vergelijken met die chemische “thee-extract” theezakjes van de euroshopper. De lekkerste thee die ik ooit gehad heb is toch wel een Lady Grey van Simon Levelt. Heerlijk!


2. Sterke thee of slappe thee?
Ik zit er denk ik een beetje tussenin! Ik wil wel dat mijn thee voldoende smaak heeft, maar het water hoeft niet pikzwart te worden.


3. Wat voor lekkers eet je graag bij de thee?
Stroopwafels! Misschien een beetje standaard, maar een stroopwafel op je kopje thee leggen terwijl die aan het trekken is, zodat de stroop helemaal zacht en warm wordt… HMMM! Zó lekker!


4. Wat zijn je favoriete merken thee?
Simon Levelt voor losse thee, en qua “supermarkt thee” vind ik Pickwick altijd wel lekker. Vooral de winterse en herfstige collectie die ze hebben. Gecarameliseerde peer, herfst storm en winter glow zijn heerlijke donkere theeën!


5. Drink je op bepaalde tijdstippen een specifieke soort thee?
Nee, ik heb niet een specifiek thee ritueel. Maar als je deze vraag stelt voor seizoenen in plaats van tijdstippen, dan zeker wel! In de koude maanden drink ik het liefst donkere theeën met veel smaak, zoals de gecarameliseerde peer of de winter glow. In de lente drink ik het liefst zoete fruitmelanges. En in de zomer verse muntthee!


6. Noem je drie favoriete theesmaken op dit moment
Verse muntthee, Earl Grey, en sinaasappel melange.

7. Uit welke kopje(s) of glazen drink je het liefst thee?
Enorm grote mokken. Echt van die overdreven reuzen mokken waar je een halve liter thee in kwijt kan. Het liefst ook nog met een verschrikkelijk kitsch printje erop ook.


8. Waar moet jouw ideale theekopje aan voldoen? (Denk aan groot, klein, dik/dun glas, dik/dun steen)
Een enorm grote mok van dik steen. Maar ook die kleine “kop en schotel” theekopjes vind ik heel erg leuk. Niet om elke dag mijn thee uit te drinken, maar bijvoorbeeld voor een high tea. Verse muntthee drink ik het liefste uit een glazen kopje. Geen idee waarom, misschien heeft het iets te maken met het willen zien van de verse takjes munt?


9. Welke thee vind je echt niet te pruimen?
Rooibos thee. Daar houd ik echt niet van!


10. Wanneer geniet je het meest van een kopje thee?
Wanneer ik helemaal relaxt onder een dekentje genesteld ben! Maakt mij niet uit waar: op de bank, op bed, in de tuin of op het terras. Geef me een dekentje en een stomende mok thee, en ik ben tevree.


Dat was mijn thee tag! Natuurlijk is deze tag redelijk oud, maar als jij hem ook een keer hebt ingevuld of dit nu gaat doen, laat het me weten! Ik vind het heel erg leuk om via zo’n tag meer over mensen te weten te komen!
Wat is jouw favoriete thee? En je fijnste theemoment?

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe