High Tea // Inspiratie

06:00


Toen ik zo’n twee weekjes geleden Zoella’s "perfecte picnic" video zag, wist ik meteen dat ik deze zomer ook zoiets wou organiseren. Kijk dan hoe ontzettend gezellig en mooi en Pinterest-achtig alles er uit ziet! Cute! Nu is mijn mams ook echt een sucker voor al dit soort kneuterig geweld, dus ik wist meteen wat ik wilde: een High Tea, met allemaal zelfgemaakt lekkers, prachtige versiering en goed gezelschap, speciaal voor mam’s verjaardag.
Waar mam pas over een maand jarig is, vind ik dit zó leuk dat ik nu al ben begonnen met inspiratie opdoen voor eventuele gerechtjes, theesoorten en decoratie. Het idee is om redelijk dicht bij een traditionele High Tea te blijven, en dus drie “gangen” aan knabbeltjes te serveren. Origineel wordt er als eerste “gang” altijd iets hartigs geserveerd, zoals de welbekende mini sandwiches (“tea sandwiches”). Er zijn tientallen lekkere recepten te vinden op het internet, maar mij lijken de volgende bammetjes het lekkerst: komkommer-olijfboter, tomaat-feta, en pitte avocado-ei salade. Maar ik wil ook graag wat vlees en ei sandwiches serveren. Oh, ik weet nu al dat ik echt veel te veel eten ga maken. En we zijn nog maar bij de eerste “gang,” haha!

Foto door Life Made Sweeter "How to Throw an Afternoon Tea Party"


De tweede “gang” (ik blijf de haakjes gebruiken omdat alles tegelijkertijd op tafel staat, in tegenstelling tot het apart serveren van gangen) bestaat uit scones! Jummie! Die wil ik het liefst helemaal zelf maken, dus ook hier zocht ik een lekker recept voor op. Dit recept van Sweet and Savory by Shinee ziet er erg lekker uit! Ook de room serveer ik erbij, en een lekkere jam. Maar die haal ik wel bij de supermarkt!
En de derde “gang” bestaat uit zoetigheid. Bonbons, bijvoorbeeld. Die ga ik niet zelf maken, maar ik sta open voor lekkere supermarkt aanraders! Hiernaast wou ik ook de zogenaamde appeltaart-roosjes serveren, wat dus letterlijk kleine appeltaartjes in de vorm van roosjes zijn. Zo cute! En zo veel eten. Ha!

En dan de thee. Ik weet nog niet zeker of ik naar Simon Levelt ga voor heerlijke losse thee, of gewoon wat smaakjes uit de supermarkt pak. Maar hoe dan ook, ik zal er voor zorgen dat we zowel zwarte als groene theeën hebben, zodat we lekker kunnen afwisselen. Zelf ben ik gek op een normale Earl Grey, maar een Lady Grey vind ik ook heerlijk. Alle fruitsmaken zijn goed (hoewel alle fruitsmaken uit de supermarkt ongeveer precies hetzeflde smaken). En een heerlijke verse muntthee is het toppunt van genieten.



Qua decoratie wil ik het precies zo schattig en Pinterest-achtig maken zoals in Zoe’s video. Alleen dan zonder tipi. Bij mijn mams thuis is er een heel mooi terrasje midden in de tuin, die overgroeid is met druifplanten. Hieraan kan ik allemaal leuke pastelkleurige versiersels ophangen, en ook de tafel zal één grote decoratiebom worden. Leuk leuk!
Ook wil ik alles op een etagère serveren. Daarnaast hebben ze bij de Action hele leuke, trendy items, zoals kleine jampotjes en ander leuk servies. Waarschijnlijk ga ik dus de halve Action leeg kopen aan decoratie en servies wat ik eenmalig ga gebruiken. Maar alles voor mijn lieve moeder, toch?! (En misschien mijn wens om deze high tea te organiseren, want eerlijk is eerlijk, dit doe ik net zoveel voor mezelf, haha!)


Foto door Zoella "Picnic Party" 


Genoeg inspiratie dus! Wanneer het zover is kun je natuurlijk ook een uitgebreid verslag verwachten van de High Tea, en zal ik ook alle receptjes delen. Kijk vooral ook Zoe’s video voor ontzettend veel zomerse goedheid! Met slash voor wie zou jij graag  zo’n uitgebreide picnic of High Tea willen organiseren? Laat het me weten in de comments!

You Might Also Like

3 reacties

  1. Ik ben zo gek op een high tea! Gezellig kletsen met een vriendin en heerlijk eten. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, een high tea is zo lekker! En gezellig. Leuke post :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me ook zó leuk om een keer zelf een high tea te organiseren met vriendinnen. Gezellig kletsen, theeleuten en lekkere dingen eten! Toevallig had ik het er gisteren nog over met een vriendin, dus wie weet gaan we dat wel gewoon doen. Genoeg inspiratie nu in ieder geval!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe