HOMEMADE LEMONADE // Citroen Limonade Recept

06:00


Ik ben enorm fan van lekkere frisse citroen schijfjes in mijn water, een takje munt erbij en hoppa: het beste zomerse drankje tegen de dorst. Het smaakt net zo fris als limonade, en is natuurlijk veel gezonder. Dit zette me aan het denken, want hoe moeilijk kan het nou zijn om zelf échte citroen limonade te maken? Supermarkt-limonade vind ik nagenoeg nooit lekker. Het smaakt nooit naar de “naam,” en de “natuurlijke smaak” wordt gemaakt met louter smaakstoffen. Tja… Na een beetje zoeken op Le Interwebs kwam ik erachter dat het super simpel is om van verse citroenen limonade te maken. Bovendien heb je in principe maar twee andere ingrediënten nodig: suiker en water.
Omdat ik mijn limonade liever niet té zoet wou hebben, besloot ik om niet af te gaan op bestaande internet recepten. Normaliter zou je voor de limonade namelijk gelijke delen citroensap, suiker en water gebruiken, maar ik heb dus ongeveer de helft minder suiker gebruikt. Voor dit recept heb je vier citroenen nodig (die krengen zijn nog best duur ook!), ongeveer 100 gram suiker, en 100ml water. Dit is dus het recept voor de “siroop” als het ware, hier moet nog extra water aan toegevoegd worden bij het serveren.






De citroenen pers je uit. Omdat ik citroenrasp altijd wel kan gebruiken in de keuken raspte ik ook alle citroenschillen en gooide dit in een zakje in de koelkast, want weggooien is ook zonde. De suiker verwarm je in het water in een klein steelpannetje, net zolang totdat het opgelost is. Ik gebruikte hiervoor lichte bastardsuiker, omdat ik deze suiker lekkerder vind. Hierdoor is mijn limonade dus ook wat donkerder dan wanneer je kristalsuiker zou gebruiken. Wanneer de suiker helemaal is opgelost meng je alles bij elkaar in een grote kan, en klaar is kees. Zo simpel is het. Laat het natuurlijk eerst even afkoelen in de koelkast. Serveer met een takje munt, citroenschijfje, ijsblokjes en een rietje voor het perfecte zomerdrankje. Cheers!






Lemon vector designed by Freepik

You Might Also Like

1 reacties

  1. Zo makkelijk! Dit wil ik echt nog eens maken. Klassieke lemonade :D

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe