Dagje Dolfinarium!

06:00


Elk jaar kun je er de klok op gelijk zetten. Alle pretparken en dierentuinen voelen de eerste zonnestralen en meteen zitten alle tijdschriften, supermarkten en websites vol met kortingsacties en waardebonnen. Zo ook de Veronica Magazine van deze maand, en tussen alle Plopsaland aanbiedingen viel mijn oog op een leuke actie van het Dolfinarium. Vroeger zijn we weleens in het Dolfinarium geweest, en natuurlijk herinner ik me vooral alle waterspeeltuinen, maar de dolfijnenshows waren ook altijd geweldig. Nu, zo’n vijftien jaar later, scheurde ik die kortingsbon uit het magazine en plande ik een twee-en-een-half-uur durende treinreis naar Harderwijk.

Ik kwam rond half twaalf aan in het park, wat betekende dat driekwart van alle bezoekers in de rij stonden voor de dolfijnenshow. Maar rebels als ik ben besloot ik die maar te skippen, en dus liep ik zowaar het park rond zonder iemand tegen te komen. Zeehondjes zijn altijd leuk om naar te kijken, dus hier bleef ik meteen even hangen. De verblijven vond ik niet zo spectaculair, en vrij klein. De walrussen waren allemaal onder water, en gelukkig kon je ook onder water een kijkje nemen. Eén van de walrussen, die hieronder op de foto staat, was super nieuwsgierig en speels. Ik was alleen in de ruimte, en waar ik ook heen liep, de walrus bleef me volgen. Heel leuk!

Ook nam ik nog een kijkje bij de bruinvissen, de lelijke achterneefjes van de tuimelaar dolfijnen. Maar de meeste tijd zat ik bij het dolfijnenverblijf. Eens in de zoveel tijd werden de dolfijnen bezig gehouden en getraind, en dat was erg leuk om te zien! En natuurlijk was de minishow in het dolfijnenverblijf ook heel erg leuk.





Uiteraard heb ik ook weer veel foto’s gemaakt. Wel vond ik het moeilijker om zeedieren op de foto te zetten dan landdieren. Je weet immers niet wanneer of waar de beesten boven water komen, en als ze zich dan eindelijk laten zien, moet je razendsnel een foto kunnen nemen. Niet alleen moeten je reflexen dus goed zijn, ook moet je aardig op je apparatuur vertrouwen. Echt een goede oefening om je camera zo goed te leren kennen dat het eigenlijk een verlengstuk van jezelf wordt!

Rond twee uur had ik het wel weer gezien in het park. Helaas heb ik dus niet de grote show mee kunnen maken, want die werd alleen rond twaalf en rond vier uur opgevoerd. En om nou twee uur hetzelfde rondje te lopen om alleen die show te zien… Nee, daar had ik geen zin meer in. Uiteindelijk denk ik niet dat ik naar het Dolfinarium zou zijn gegaan zonder die fikse korting, en ik zal ook niet snel weer terug gaan. In tegenstelling tot parken zoals Wildlands Emmen of Burgers Zoo, waar ik zo dagenlang plezier zou kunnen hebben.














Omdat de zomerperiode nu toch wel voor iedereen aanbreekt, ben ik wel benieuwd wat jouw eerst volgende uitje gaat zijn! Ga je op vakantie? Of naar een tof festival, een dierentuin of een pretpark? Laat het weten in de comments! En als je nog leuke “dagjes uit” weet zou ik het super vinden als je die wilt delen!

You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat een prachtige fotos heb je gemaakt! Dolfijnen blijven ook echt plaatjes om te zien <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een prachtige foto's allemaal! Ik ben gek op dolfijnen. Als kind ben ik meerdere keren naar het Dolfinarium geweest, maar nu is het al een tijdje geleden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah wat een prachtige foto's toch! Mooie beestjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's zeg! Ben eigenlijk al een hele tijd niet meer in het Dolfinarium geweest. Ik heb nog niet echt leuke dagjes weg gepland, maar ga wel een weekendje weg!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe