Geitenkaas met Pecannoten & Honing // Recept

06:00


Afgelopen weekend at ik samen met mijn lieve familie bij La Cubanita in Groningen, en wauw! Wat was dat lekker! Eén van mijn favorietste gerechtjes was een warme geitenkaas met honing en nootjes, geserveerd met een heerlijk knapperig dipje. Dat kan ik ook, dacht ik, en misschien wel een beetje beter.
Dit gerecht is super simpel te maken en heerlijk als borrelhapje. In deze hoeveelheid is het precies goed voor drie personen. Het stokbrood kun je, net als ik, lekker marineren voordat je het in de oven doet. Maar dit is niet nodig voor een tongstrelend tapas gerechtje!

Benodigdheden
Een rol geitenkaas
2 theelepels honing
Pecannootjes
Oven-bestendig (tapas)schaaltje

Afbak stokbrood
Olijfolie
Teentje knoflook
Peper
Zout
Eventueel paprika poeder


Vet de schaal in met wat olijfolie en snij de rol geitenkaas in drieën. Verwijder de rand van één van de rolletjes en snijdt de overige twee door de midden. Duw de vier helften tegen de rand en prop het laatste derde deel in het midden van het schaaltje. Zorg dat alles lekker bedekt is en wees niet bang om je handen vies te maken! Giet een flinke scheut honing over de kaas en steek de pecannootjes ongeveer voor de helft erin.
Snijd het afbak stokbrood schuin af. Meng in een schaaltje een flinke scheut olijfolie, wat zout, peper, paprika poeder en een fijngehakt teentje knoflook. Smeer de stukjes stokbrood in met het mengsel.
Leg vervolgens alles op het rooster in een voorverwarmde oven, en bak in 10 minuten af op 180°C. En voila! Een heerlijk hapje voor bij de borrel, om samen van te genieten, zoals tapas bedoelt is! Eetsmakelijk!



You Might Also Like

0 reacties

Subscribe