Frosé: het lekkerste zomerdrankje!

06:00


Op Facebook, Instagram en Pinterest kun je er haast niet meer omheen: frosé is officieel het drankje van de zomer. Even leek het erop dat de blauwe wijn deze felbegeerde eer binnen zou slepen, maar nee: de frosé was tóch net iets meer esthetisch verantwoord. Natuurlijk moest ik dit dan ook eens proberen en laat ik meteen met de deur in huis vallen: een mousserende rosé is niet geschikt voor in de vriezer.

De rosé zelf was al erg lekker. Ze waren in de aanbieding in de lokale supermarkt: twee voor maar drie euries! Ik verwachtte er dus eigenlijk niet veel van, maar het bleken erg lekkere mousserende roseetjes te zijn met een sterke kersen smaak. Heerlijk!

Ik vroor ongeveer drie kwart van een fles in en wachtte twee dagen voordat ik verder ging met het recept. Helaas merkte ik al snel dat de rosé dus niet goed kon bevriezen, door de luchtbelletjes die ontstaan wanneer de wijn mousseert. Dat is dus meteen een tip voor als jij dit recept ook wilt maken!


Frosé recept

Het recept is vrij eenvoudig. Ik heb ongeveer 300 gram aardbeien gebruikt. Deze stop je in een blender met een theelepeltje suiker. Dit laat je een paar minuten staan, zodat de sappen van de aardbeien los kunnen komen. Vervolgens voeg je een scheutje vodka toe en twee eetlepels grenadine. Als laatste gooi je de ingevroren rosé erbij. Laat de blender alles goed door elkaar mixen en voilà: een super lekker zomers drankje!


En?!

De smaak deed mij erg denken aan een strawberry daiquiri, maar dat komt waarschijnlijk door de combinatie van verse aardbeien, ijs en grenadine. Het is zoet, maar niet té zoet, en de vodka geeft een fijne kick. Ik ga deze cocktail zeker nog eens maken met een goede rosé (en wanneer ik visite heb want nu moest ik beide glazen zelf opdrinken. Midden op de dag. Terwijl het helemaal geen lekker zomerweer was. Arme ik.)

Proost! Ga jij dit recept eens proberen, of ben je al fan van frosé? Laat het me weten in de comments!


You Might Also Like

0 reacties

Subscribe