High Tea

18:33


Afgelopen weekend had ik een heerlijke High Tea georganiseerd voor mijn mam’s verjaardag. Hoewel die verjaardag al in juli was, waren we nog niet aan het gezellige middagje toegekomen. Tot afgelopen zondag! Wanneer je mij op Instagram volgt heb je al wat kiekjes in mijn Story voorbij kunnen zien komen, maar ik deel ook graag hier de heerlijkheid met jullie!

High Tea

Oké, wat wij hier kennen als High Tea heet in Engeland eigenlijk een Afternoon Tea. Het is een combinatie van hartige sandwiches, heerlijke scones en zoete gebakjes. Waar ik eerst van plan was om alles zelf te maken, heb ik er toch maar gekozen om de scones en gebakjes kant-en-klaar uit de winkel te halen.

Bij de Lidl hadden ze onlangs een erg leuke actie. De hele week stond in het thema van Groot Brittanië en al het lekkers wat daar vandaan komt. Waar mijn vader helemaal zoet was met de English Breakfast ingrediënten, was ik helemaal in mijn nopjes met de Afternoon Tea collectie. Ik kocht drie verschillende soorten thee, een collectie pastries, fudge, Schotse koekjes en sinaasappel marmelade.


Sandwiches

De eerste gang (die je op mijn etagère op de tweede etage ziet, want ruimtegebrek) bestond uit drie verschillende sandwiches. Het eerste broodje was belegt met rookvlees, avocado en een pittige mayonaise. We genoten ook van een heerlijke Italiaans broodje met pesto, prosciutto, mozarella en zongedroogde tomaat. En als laatste hadden we de welbekende kruidenkaas - gerookte zalm combo. Ontzettend lekker!
Ik serveerde deze hartige sandwiches met een zoete thee: Very Berry van Hatherwood.



Scones

Ja, ik heb vals gespeeld. De scones maakte ik uit zo’n Homemade 1,2,3 pak waar je alleen wat water bij hoeft te gieten. De Clotted Cream maakte ik wel zelf, en dat was heel gemakkelijk: 125ml slagroom opkloppen en vervolgens 125ml mascarpone er doorheen roeren. Naast de scones en de Clotted Cream serveerde ik een bittere sinaasappel marmelade. Dit was ontzettend lekker en precies de goede combinatie tussen zoet en bitter.
Deze gang ging gepaard met een iets minder zoete thee: Raspberry & Peach van Hatherwood.


Pastries

En dan de laatste gang: een heerlijke combinatie aan gebakjes waar alleen al bij het zien van al deze zoetigheid de vullingen uit je kiezen springen! Om die zoetigheid een beetje af te zwakken serveerde ik hierbij een zeer kruidige thee: Lemon & Ginger van Hatherwood.




En dat was ‘em al weer. Ik kleedde alles leuk aan, zette wat verse veldbloemen op tafel en tadaa: een middagje plezier! Heb jij weleens een High Tea gedaan? En wat is jouw meest favoriete theesmaak?

p.s. het is deze week Spaanse Week bij de Lidl, wat betekent dat er extra veel tapas in de aanbieding zijn!

You Might Also Like

1 reacties

  1. Wat ziet het er leuk uit allemaal!
    Ik drink eigenlijk alleen maar groene thee.. Momenteel appel kiwi groene thee, heel apart maar heel lekker!

    BeantwoordenVerwijderen

Subscribe