Over het Waarmaken van Dromen

06:00


De afgelopen dagen waren hectisch en overweldigend. Er is best veel gebeurt deze zomer, goed en slecht, maar vandaag wil ik het hebben over al het goede. Want ik heb deze zomer hard gewerkt om dichterbij mijn dromen te komen en het voelt zo goed dat het steeds dichter bij komt!


In het begin van de zomer deed ik mijn eerste betaalde klus als fotografe. Dit was ontzettend leuk om te doen en stiekem ook best spannend, maar ik en mijn opdrachtgever zijn hartstikke blij met het resultaat. Zo blij, dat ik terug mag komen voor een volgende shoot!
Een week of drie, vier geleden solliciteerde ik op een baan bij Digifoto Starter. Vanaf kinds af aan heb ik willen schrijven, en het liefst voor een magazine, dus deze zomer kwam die droom een beetje uit. Ik werkte zeven dagen per week om elke dag zes artikelen online te krijgen. En wat voelde het goed om mijn naam steeds vaker op de website te zien verschijnen!


Deze twee kleine stapjes hebben er uiteindelijk voor gezorgd dat ik vanaf nu een eigen bedrijfje heb. Ja, ik heb me ingeschreven bij de Kamer van Koophandel! Ik was dit eigenlijk pas van plan nadat ik afgestudeerd zou zijn, omdat aankomend jaar ontzettend druk wordt, maar opeens was het moment daar! Nu moet ik me dus bezig houden met administratie en belastingaangiftes en algemene voorwaarden en en en…


Ja, hectisch en overweldigend dus. Maar op een goede manier, want ik heb er zoveel zin in. En volgend jaar, wanneer ik afgestudeerd ben en de Grote Mensen Wereld eindelijk écht kan omarmen, dan heb ik al een klein beetje ervaring als zelfstandig ondernemer. Dat is fijn, want dan voelt het als een minder grote sprong in het diepe. Dus, als je nog een fotografe of journaliste nodig hebt, stuur me een berichtje ;)


Nog een klein iets waar ik best trots op ben is mijn recente samenwerking met Saal Digital. Hoewel half fotograferend Nederland met dit bedrijf samenwerkt vond ik het alsnog super leuk dat ik uitgekozen werd om hun producten te testen! Dus yaay, mijn eerste blog samenwerking! Er zal snel een review online komen.


Het zijn misschien kleine stapjes, maar voor mij zijn het toch grote sprongen richting het ultieme doel: mijn droombaan. Schrijven en fotograferen voor National Geographic Magazine. Ooit. Op een dag.

Wat is jouw droombaan en hoe dichtbij ben jij bij het realiseren van je dromen?

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe