Nieuw hoofdstuk

21:46


Afgelopen week zijn er ontzettend veel leuke dingen gebeurt en zijn de dagen voor mijn gevoel ook totaal voorbij gevlogen. Maandag begonnen de lessen van mijn nieuwe studie écht en hiermee ook een nieuw hoofdstuk in mijn leven. Dat klinkt allemaal heel groot en belangrijk, maar eigenlijk begint het nu pas tot me door te dringen dat dat eigenlijk wel waar is…

Vorige week zaterdag mocht ik voor Inglot de opleidingsdag van hun visagie-opleiding op de gevoelige plaat vastleggen. De vorige keer had ik al een ontzettend leuke tijd, maar stiekem vond ik het deze keer nog leuker! Ik kende de cursisten al en ook waren er twee modellen aanwezig met wie ik al eens eerder had samengewerkt. Daarnaast waren de thema’s voor de make-up looks ook heel gaaf. Ik zal snel de resultaten met jullie kunnen delen, maar voor nu moet het nog even bij achter-de-schermen kiekjes blijven ;)


Ik schrijf ook nog steeds voor Digifoto Starter. Het begon als een zomerbaantje, maar op de dagen dat ik niet afreis naar Utrecht voor mijn studie mag ik stukjes blijven tikken voor de website. Sinds ik een klein meisje was heb ik geschreeuwd dat ik ‘later als ik groot ben’ voor een magazine wou schrijven. Nu is dit magazine wel online, maar eigenlijk doe ik waar ik als kind van droomde. Dat is een heel raar gevoel, wel op een goede manier, maar alsnog vreemd. Het voelt een beetje alsof ik voorzichtig mijn tenen in de grote-mensen-wereld doop om de temperatuur te voelen…

En dan is er natuurlijk de Master opleiding. ‘New Media and Digital Culture’, waar er uit honderdveertig aanmeldingen er iets meer dan dertig de selectieprocedure overleeft hebben. Met mijn ‘American Studies’ achtergrond pas ik niet helemaal in het hokje van de media-student, maar misschien ben ik daarom wel gekozen. Hoe dan ook, ik heb de eerste week er op zitten en mijn hart klopt nog steeds in mijn keel.


Want ik vind het leuk. Zó leuk. En ik wil het goed doen, maar het is ook véél. En nieuw. Verwachtingen. Faalangst. Geen lucht. Ja, soms moet ik mezelf er even aan herinneren om te ademen. Maar gelukkig mag/moet ik voor een van de vakken lekker videogames spelen ;)  

Het is logisch dat ik deze eerste week overweldigend vind, en daarom is het ook helemaal oké. Ik hoorde ooit eens een quote die erg van toepassing is op deze situatie: “zenuwen zijn een teken dat je om iets geeft.” Volgens mij was het Hannah Hart die dit zei, maar dat weet ik niet zeker. Hoe dan ook, ik geef heel veel om deze studie, om dit nieuwe hoofdstuk in mijn leven en zelfs om die enge grote-mensen-wereld. Dat daar wat zenuwen bij komen kijken, dat nemen we dan maar voor lief. Een lekker warm bad doet wonderen ;)

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe