Nieuwe lens!

06:00


Na een hele zomer hard gewerkt te hebben besloot ik om mezelf eens lekker te verwennen. En waar normale mensen dan een weekendje weg gaan of een dagje naar de sauna, is dat niet precies wat ik voor ogen had. Ik heb namelijk een nieuwe lens gekocht. Zo’n dure. Voor veel geld. Waar ik dus ook voor op vakantie had kunnen gaan.

Nu is deze nieuwe lens voor “fotografie begrippen” totaal niet duur. Maar voor “kim begrippen” echter wel. Een tijdje geleden ging helaas mijn oude vertrouwde 50mm lens kapot. Deze lens heeft veel leuke bijnamen, zoals de “Plastic Fantastic,” omdat het ding enorm goedkoop is, voelt en oogt, maar toch voor die prijs enorm leuke kwaliteit levert. Ik baalde er dus wel een beetje van dat de automatische focus na drie jaar ermee ophield. Maar een cameralens voor tien tientjes is ongeveer hetzelfde als kleding kopen bij de Primark: het gaat nu eenmaal snel(ler) kapot.


De lens is overigens nog wel te gebruiken, maar mijn ogen zijn niet goed genoeg om zonder autofocus te kunnen. Daarom wou ik heel graag een vervanger voor deze lens, en al snel viel mijn oog op de Canon EF 85mm f/1.8. En zonder een foto geschoten te hebben met dit ding ben ik er al super blij mee! Hij is veel zwaarder dan de 50mm, en zelfs iets zwaarder dan mijn 70-200mm zoomlens! Daarnaast voelt hij ook zeker niet goedkoop aan, maar straalt de hele lens kwaliteit uit.

Ik kan niet wachten om de 85mm f/1.8 uit te proberen! Zaterdag, voor jullie dus vandaag, fotografeer ik de Inglot Pro Studio opleidingsdag en zal ik sowieso de backstage foto’s met de 85mm gaan maken. Als ik snel wen aan de nieuwe lens dan zal ik de hele shoot met mijn nieuwe baby gaan doen. Stay tuned, dus!

Waar trakteer jij jezelf wel eens op?




You Might Also Like

1 reacties

Subscribe