Zomerfris fruitwater // Recepten

06:00


Aangezien deze paar daagjes nazomer al gemiddeld warmer zijn dan de hele afgelopen zomer lijkt het mij leuk om mijn favoriete zomerdrankje met jullie te delen: water. Er is niets zo verfrissend als een glas ijskoud water doordrenkt met heerlijke fruitsappen. Het is lekkerder dan een normaal glas water zonder dat je de toegevoegde kleur-, geur- en smaakstoffen van supermarkt limonades in je lichaam krijgt. En het ziet er ook gewoon heel gezellig uit.

Iedereen kent de combinatie van citroen en munt wel, maar er zijn nog zoveel mogelijkheden. In principe zou je elk soort fruit in een glaasje water kunnen gooien, maar deze twee varianten waren bij mij favoriet!


// Aardbei & citroen
Het frisse van de citroen en het zoete van de aardbei laten dit fruitwater écht net als limonade smaken. Door de aardbei en citroen even in te snijden (dus niet alleen in partjes, maar ook kleine inkepingen) kunnen alle smaken nog beter opgenomen worden door het water! IJskoud het lekkerst, voeg daarom lekker veel ijsblokjes toe!

// Blauwe bes, limoen en munt
Dit fruitwater is iets minder zoet dan de aardbei-versie, maar ontzettend fris. Ik vind limoen eigenlijk altijd net iets frisser en lekkerder dan citroen, maar ik maak er eigenlijk niet genoeg gebruik van! Een heerlijk glaasje fruitwater is dus een perfecte manier om limoen te gebruiken. De combinatie van alle ingrediënten is gewoon ontzettend fris en zomers!

Dat waren mijn twee heerlijke zomerfrisse fruitwater recepten! Een hele mond vol, maar gegarandeerd genieten. Wat is jouw favoriete (na)zomerdankje?






You Might Also Like

0 reacties

Subscribe