Achter de Schermen // September

06:00


Op de één of andere manier is september voorbij gevlogen. De pepernoten liggen alweer in de winkels en het is bijna weer sociaal acceptabel om kerstliedjes te zingen (ein-de-lijk!). Gelukkig was september een hele leuke maand, met het begin van een nieuwe studie en een toffe fotoshoot!


Begin van de maand fotografeerde ik weer voor INGLOT. Voor hun Pro Studio visagie opleiding moeten de cursisten op portfoliodagen verschillende looks creëren. Deze keer waren de thema’s exotisch en gala. Het was weer een ontzettend gezellige dag en ik ben zelf heel blij met de resultaten. Zodra ik ze kan delen zul je hier een uitgebreider verslag kunnen vinden van deze dag!


Ik kocht bij Book Depository een tiental aan boeken voor een extreem lage prijs. Waaronder dus Hemingway’s The Old Man and the Sea, die je hierboven op de foto ziet. Ik ben nu ongeveer halverwege en dit is echt helemaal mijn ding! Ik wou alleen dat ik wat meer tijd had om te lezen ;)
Want ik besteed mijn tijd grotendeels aan mijn studie! Ik vind mijn nieuwe opleiding heel erg leuk, vooral omdat het allemaal nieuw is voor mij. Ik heb wel een beetje ervaring met het academische veld van nieuwe media en digitale cultuur, maar slechts met het ‘tipje van de ijsberg’, zoals ze weleens zeggen. Dus ik leer ontzettend veel nieuwe dingen en ook vooral nieuwe manieren om naar bepaalde fenomenen te kijken.
Nog een leuk ding aan mijn studie: ik mag lekker spelletjes spelen! Videogames zijn een groot ding in New Media & Digital Culture en als deel van het onderzoeken van deze vorm van nieuwe media ‘moet’ ik dus veldwerk doen. Als in: videogames spelen. Heel veel. Wat ik totaal niet erg vind!


September was ook de maand van gezinsuitbreiding: ik kocht namelijk een gloednieuwe lens! Ik ben er super blij mee en de kwaliteit is zó goed! Hier kon je al eerder een review over lezen, maar nu dat ik ook echt met het ding gefotografeerd heb kan ik pas beamen hoe goed deze lens is!
Hoewel deze warme nazomer best wel verwarrend is (zijn vesten too much? Moet ik al een sjaal om? En dichte schoenen?), heeft het ook zo zijn charmes. Zoals het buiten kunnen werken. Heerlijk! Met een lekkere kop thee, want het blijft herfst!
Deze foto ziet er misschien raar uit, maar geloof me: dit recept was heerlijk! Dit is een winterse hotdog, volgens recept van 24Kitchen. Een afgebakken broodje met sla, rode kool, wortel, een saucijsje en een saus van mierikswortel en yoghurt. Zo lekker.
En dan deze laatste foto… Dit is het uitzicht wat ik elke maandag zie vanuit het treinraampje! Een prachtig begin van mijn week. Zonsopgang is iets waar ik enorm van kan genieten, en dat maakt het om half zes opstaan een beetje dragelijker. Vooral onder genot van het zoveelste kopje koffie ;)

Wat was het hoogtepunt van jouw maand? En ben jij blij dat het nieuwe schooljaar weer is begonnen?

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe