Theemomentjes // Pickwick Tea Topics #2

06:00


Een tijdje geleden deelde ik met jullie mijn liefde voor thee. Vooral in de koude maanden vind ik het heerlijk om onder een dekentje te kruipen met een stomende kop genot! De thee die ik op het moment het lekkerst vind, Pickwick’s Winterglow, komt met een leuk extraatje: bij elk theezakje zit een leuke vraag of kwestie. Gespreksstarters, of Tea Topics. De vorige keer vond ik het beantwoorden van de vragen erg leuk, dus heb ik opnieuw drie leuke kwesties op een rijtje gezet. Laat vooral in de comments weten wat jouw antwoorden zouden zijn!

Wat is je favoriete quote?
“Analysis destroys wholes. Some things, magic things, are meant to stay whole. If you look at their pieces, they go away.”
Vrij vertaald gaat deze quote over het over-analyseren van gebeurtenissen of dingen. Soms heeft het geen zin om naar elk klein detail te kijken, omdat de magie van het geheel dan verdwijnt. Dit vind ik een hele mooie filosofie waar ik naar probeer te leven! De quote komt uit één van mijn favoriete boeken, The Bridges of Madison County, van Meneer Robert James Waller. Ja, ja, er is zeker ook een verfilming van. Met een prachtige, jonge Meryl Streep. Hoewel het boek tóch beter is!
En twee eervolle vermeldingen, van superfijne boeken die ik net gelezen heb:
Out of his puniness and fright he challenged and menaced the whole wide world.
Nothing happened.”
Jack London - White Fang
En tenslotte dit pareltje uit The Old Man and the Sea van Hemingway, waarin de oude man tegen zichzelf praat:
‘You give me much good counsel,’ he said aloud. ‘I’m tired of it.’”

Welk dier zou je voor een dag willen zijn?
Een wolf! Daar hoef ik niet lang over na te denken. Ik zou heerlijk de échte Wildernis willen ontdekken. Wolven zijn prachtige beesten en een van mijn meest favoriete dieren. Ze zijn loyaal, krachtig, snel, gewiekst en gebouwd om te overleven. Wat moet het heerlijk zijn om door de besneeuwde heuvels van Noord Amerika te rennen! Yes, geef mij maar een retourtje she-wolf.

Wat zou jij het liefst tegen je jongere zelf zeggen?
Een mengelmoes tussen “heb vertrouwen” en “alles komt goed,” denk ik. Want als ik nu terugkijk op alle onnodige stress van het tienerbestaan, dan zou ik mijn vroegere zelf echt wel eens een chill-pil willen toedienen. Maar waarschijnlijk denk ik over tien jaar ook zo over mijn 22-jarige zelf, haha!  


Dat waren mijn Tea Topics alweer. Ik hoop dat je het leuk vond om mij een beetje beter te leren kennen. Ik zou jou ook graag leren kennen! Beantwoord de vragen gerust in de comments en laat ook vooral een linkje naar jouw blog achter. Ik kom graag eens een kijkje nemen! Vanaf morgen is het officieel kerst op mijn blog. Voor de eerste week van mijn Blogmas heb ik onder andere een heerlijk recept en een handige gift guide op de planning staan! Dus neem vooral gedurende de week nog eens een kijkje. Fijn weekend!

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe