EDIN #1 // Dansen in de Regen

14:05


Vanaf vandaag start ik een nieuwe rubriek op mijn blog. Een extraatje, een tussendoortje, een snackje. Een blogje vol foto’s en met weinig woorden: Elke Dag Iets Nieuws. Vandaag in de eerste versie deel ik foto’s die ik maakte tijdens mijn regenachtige wandeling én een leuk weetje.

Wandelen in de regen klinkt misschien als een marteling. Immers spendeer je het grootste deel van die buitendouche met je hoofd omlaag, turend door de regendruppels tussen je wimpers, en wordt je overwelmd door de constante angst dat de volgende stap toch écht je laatste zal zijn door alle gladde modder en wegzakkende bosgrond.
Maar als je expres gaat wandelen tijdens de regen, dan is alles opeens anders. De regen is fris, wandelen door modderige bossen een avontuur, en opeens wordt je er weer aan herinnerd waarom je eigenlijk wimpers hebt. Het is fijn, om te wandelen in de regen. En vandaag maakte ik deze gloomy foto’s.

Elke Dag Iets Nieuws
Ik zag net een schattig filmpje op Facebook waarin een paar jonge leeuwen ontzettend actief reageerden op een rondrennend kind in een leeuwenpak. De reacties onder de video variërenden van “oh wat schattig de leeuwen denken dat hij een welpje is” tot “oh wat schattig de leeuwen denken dat hij eten is”. En ik moet me helaas bij dat laatste aansluiten. Een verzorger van het oude dierenpark in Emmen vertelde me eens dat de leeuwen altijd actiever op kinderen reageren omdat ze vaker iets extra’s te eten krijgen tijdens schoolreisjes. “Kinderen” staan dus gelijk aan “Extra Vlees” voor die beesten, en dat vond ik best leuk om te weten!

Tot morgen!






You Might Also Like

0 reacties

Subscribe