10x Mijn Fotografie Bucketlist!

14:27


Ik ben nu zo’n drie, vier jaar bezig met mijn fotografie. Tussen het studeren en werken door probeer ik zoveel mogelijk leuke concepten uit te werken op Neerlands mooiste locaties, maar helaas heb ik nu eenmaal niet het budget om mijn modellen van de Euromast te laten abseilen. Daarom leek het me leuk om tien wensen van mijn ultieme Fotografie Bucketlist met jullie te delen. Wat zou ik nou écht willen fotograferen als tijd en geld geen rol zouden spelen?

1. Safari in de Serengeti
Tja, ik fotografeer inderdaad vaak mooie modellen in mooie kleding, maar als ik het geld en de tijd ervoor had zou ik het liefste wekenlang door de barre wildernis van de Serengeti struinen om de ‘Grote Vijf’ op de gevoelige plaat vast te leggen. Dierentuinen, wanneer ze mooie grote verblijven hebben en veel aandacht aan de (mentale en fysieke) gezondheid van de dieren besteden, zijn hartstikke leuk, maar kunnen natuurlijk nooit op tegen het échte werk. Stuur mij maar lekker op safari!


2. Diep in de Zee
Eén van Benjamin Von Wong’s meest iconische fotoreeksen is de sprookjesachtige reeks die hij diep in de zee maakte. Zijn modellen werden omringd door haaien en de surrealistische plaatjes lijken haast wel gephotoshopt. Sowieso is alles wat Benjamin Von Wong maakt een plaatsje op deze bucketlist waard, maar goed. Haaien, hoewel ik ze in natuurdocumentaires prachtig en fascinerend vind, zijn niet helemaal mijn ding. Geef mij maar een mooi stuk koraal, helder blauw water en een model in een prachtige zwierige jurk. Ik zie het al helemaal voor me!

3. Victorian Fashion
Zie het voor je: een groot statig landhuis met enorme ramen, zware gordijnen, donkere vloeren en torenhoge boekenkasten. Een model met een klassiek gezicht, haar haren opgestoken en een luxueuze baljurk. Al mijn prinsessen-dromen in één prachtige fotoreeks. Denk Belle en het Beest, maar dan zonder beest en met rustige, zachte kleuren.

4. Blacklight Galaxy Shoot
Je hebt het vast wel eens meegemaakt: “vroegah”, in de plaatselijke tienerdisco, kreeg je felgekleurde verf op je smoel gedrukt die vervolgens oplichtte in de blauwe gloed van blacklight lampen. Dat lijkt mij nu een perfecte basis voor een shoot. Maar in plaats van raar geklodder van je beste vriendin die beloofde “indianen strepen” bij je te maken, wil ik het gezicht van het model veranderen in een heus sterrenstelsel.
Nu zijn blacklight lampen wel te huren én heb ik een zwart achtergronddoek. Die verf is niet zo duur en ook vind ik vast wel een model en een visagiste die hieraan mee willen helpen. Eerlijk, er is eigenlijk niets wat me tegenhoudt om dit concept uit te werken. Dus. Wie wil?!

Foto van Pixabay, gebruikt onder Creative Commons Hergebruik licensie! Fotograaf onbekend. 

5. Noorderlicht
Deze kan natuurlijk niet ontbreken op mijn bucketlist voor fotografie, immers staat het Noorderlicht zien al een tijdje op mijn ‘normale’ bucketlist. Ik heb geen idee hoe of wanneer, maar ooit in mijn leven zal ik dit magische schouwspel meemaken én vastleggen!

6. Poolexpeditie
Als we dan toch de kou in gaan om het Noorderlicht te fotograferen, kunnen we het maar beter meteen goed doen. Ik wil heel, heel, héél graag naar de Noordpool. Ik wil het ijs fotograferen en het water. Ik wil walvissen en orka’s zien en het allerliefste van allemaal wil ik een ijsbeer fotograferen. Gelieve voor de poolkap helemaal gesmolten is.

7. Een cover voor Vogue
Een. Cover. Voor. Vogue. Vogue. Vogue. Vogue. Deze hoef ik denk ik niet uit te leggen.


8. Street Fashion in Parijs
Ik ben nog nooit in de Franse hoofdstad geweest. Nou ja, ik ben er twee keer dwars doorheen gereden maar helaas niks kunnen zien. Ik zou graag eens naar Parijs gaan om daar met een model de meest fotogenieke plekjes op te zoeken en een prachtige romantische, maar ook stoere fotoserie te maken!

9. Kersenbloesem in Tokio
Als de kersenbloesem weer bloeit in de lente word ik altijd meteen vrolijk. De zachte roze kleur is zo sfeervol, zelfs met de paar boompjes die her en daar door Nederland verspreid staan. Stel je nu eens voor dat er honderden kersenbloesem bomen allemaal in één park staan… En dat je tussen al dat romantische roze geweld een prachtig model zet in fantastische kleding… Ja, dat zou ik wel erg graag vast willen leggen!

10. Werken met een supermodel
Doutzen, Adriana, Liu, Karlie… Ik denk dat ik veels te overrompelt en nerveus zou zijn om deze prachtige vrouwen op de foto te kunnen zetten! Toch denk ik dat ik er super veel zou kunnen leren én is het natuurlijk een geweldige ervaring om met iemand te werken die het zo ver geschopt heeft. Maar op mijn lijstje van ‘Modellen Waar Ik Mee Wil Werken In Mijn Dromen’ staat een iets minder bekend model stipt op één: Jennie Pegouskie. Ze is niet alleen super mooi en speciaal, maar ze lijkt me ook een heel chill en vrolijk persoon om mee rond te hangen!

Ik ben ook heel benieuwd naar jullie fotografie-dromen. Wat, waar of wie zou jij willen fotograferen als niets je tegen zou houden?

You Might Also Like

0 reacties

Subscribe