Wanddecoratie van Saal Digital

06:00


Vorige week schreef ik al over mijn mooie portfolioboek die ik heb mogen ontvangen van Saal Digital. Naast de fotoboeken levert dit bedrijf ook wanddecoraties, en ik mocht er eentje uittesten! Op het moment dat ik groen licht kreeg van Saal Digital ben ik dan ook meteen door al mijn foto’s gaan zoeken. De foto die ik groot aan mijn muur op zou hangen moest namelijk wel de perfecte keuze zijn.

Ik heb er expres voor gekozen om geen foto van een model af te drukken. Op de een of andere manier vind ik het toch een beetje creepy om foto’s van meisjes die ik op de foto zet aan de muur te hangen. Als ik nou beeldende fine-art kunstwerkjes maakte, waarin het model slechts een ondergeschikte rol speelt in het uitbeelden van het verhaal, dan was het een anders geweest natuurlijk.

Maar ik koos er dus al snel voor om een foto van een dier te nemen. En toen bleven er nog drie kandidaten over. De ijsbeer, mijn ultieme lievelingsdier, stond natuurlijk bovenaan het lijstje. Maar omdat deze foto’s erg blauw waren bedacht ik me dat dit niet in elk interieur zou passen. Dan was er de leeuw, waarmee ik onlangs in Digifoto Starter stond. Dit vind ik nog steeds een hele mooie foto, maar ik wou liever een liggende foto hebben. Dus toen bleef deze close-up van een olifant over. En ik ben zó blij dat ik voor deze heb gekozen!


Het bestelproces ging soepeler bij de wanddecoratie dan bij het fotoboek, waarschijnlijk vanwege de hoeveelheid bestanden die er in het fotoboek geplaatst moesten worden. Ik was dan ook redelijk snel klaar met het positioneren van de foto, maar toen moest ik nog een keuze maken op welk materiaal ik het af zou willen drukken. Ja. Wat doe je dan? Ik heb daar geen verstand van, ik had nog nooit eerder een wanddecoratie laten afdrukken. Dus deed ik wat ieder verstandig mens zou doen: ik koos voor het materiaal wat het meest fancy klonk.

En dat was de “Alu-Dibond Butlerfinish,” met een trademark. Fancy af.

Een klein weekje later kreeg ik dan mijn wanddecoratie binnen! Het zat in een enorme platte doos, waardoor ik even dacht dat ik per ongeluk een mega schilderij besteld had, maar dat was dus niet het geval. Wederom zat het product van Saal Digital stevig vastgepakt in meerdere lagen karton en plastic.


Wauw! Toen ik de wanddecoratie voor het eerst vasthield was ik even overweldigd door de enorme glinstering van het oppervlakte. De foto die ik koos is haast een abstracte mix van kleur en structuur, met een olifantenoog ergens opgeplakt. En deze textuur kwam prachtig uit op het oppervlakte. In het volle zonlicht is het net alsof er gouden, zilveren en bronzen glitters op de decoratie zitten. Persoonlijk vind ik dit erg mooi en het past ook perfect bij de fotokeuze. Voor een foto van een mens zou ik echter niet voor de Alu-Dibond Butlerfinish gaan, simpelweg omdat het dan weleens té glimmend kan zijn.

Maar wauw! Ja, ik ben weer érg te spreken over de producten van Saal Digital. Mijn wanddecoratie is 30 x 50cm en kostte in totaal een paar centjes meer dan de vijftig euro waarvan ik iets mocht uitzoeken van Saal Digital. Ook de wanddecoratie is dus aan te raden, alleen zou ik dus niet voor de Alu-Dibond Butlerfinish gaan wanneer je een foto van een mens afdrukt. Maar dat is ook meer persoonlijke smaak. Wederom wil ik Saal Digital bedanken voor de leuke kans, en jullie natuurlijk voor het lezen van dit hele verhaal!

Wat zou jij als wanddecoratie afdrukken als je de kans kreeg? Laat het me weten in de comments!




You Might Also Like

0 reacties

Subscribe