Dutch Comic Con 2017

19:47


Afgelopen weekend was het weer zover: hele kuddes nerds, geeks, larpers en cosplayers kwamen weer samen in het Nederlandse Mekka van het moderne nerd-dom, Dutch Comic Con. Deze editie was ik ook weer van de partij samen met mijn vader en mijn broertje, en hebben we onze ogen weer uit kunnen kijken!

Dit was alweer de derde editie van Dutch Comic Con en het event is er echt ver op vooruit gegaan. De hallen waren ruimer opgezet, er was meer te doen, meer te zien, en alles was over het algemeen professioneler aangepakt. Zoals de cosplay contest, die voor mij toch echt wel elk jaar een hoogtepunt is om te mogen bekijken (en fotograferen). De presentatie werd gedaan door twee cosplayers, in Deadpool en Lady Death kostuum. Ze deden het erg leuk en de deelnemers aan de contest hebben het ook super gedaan.






Natuurlijk was er ook weer de Dealer Hall, waar tientallen kraampjes je om de oren slaan met de leukste merchandise. Ik kocht voor een euro een willekeurig Green Arrow comicbook, gewoon voor de heb, en een S.T.A.R. Labs hoodie waar ik ontzettend blij mee ben!

De Gaming Area zag er ook ontzettend leuk uit, met een combinatie aan oude (écht retro) en nieuwe games. Ik luisterde nog kort naar een lezing van Phil Mathison over de inspiratiebronnen van Tolkien, en maakte een reis door Middle Earth. Er was een hele area afgezet zodat je vrij letterlijk langs de scenes uit Tolkien’s fantasie wereld kon lopen. Zo zag je Bilbo’s 111e verjaardagsfeest, orcs die grommen en stampen, en de Nazgul, die je achterna blijven volgen zelfs al je al ver voorbij de afgezette area bent :’)

Al met al was het een super geslaagde dag. Dutch Comic Con heeft zo’n ontzettend fijne community en sfeer! Niemand kijkt op of om wanneer er een vijftigjarige man een pikachu hoed op heeft of een oude mannetje verkleed gaat als jedi. Het lijkt wel alsof mensen het meest zichzelf zijn wanneer ze een masker dragen, en dat maakt Dutch Comic Con zo’n ontzettend leuk event!

Ben jij wel eens naar Dutch Comic Con geweest? Laat het me weten in de comments!













You Might Also Like

0 reacties

Subscribe