Aluminium wanddecoratie van Fotofabriek!

15:00


Gisteren trotseerde de postbode weer en wind om mij een pakketje te bezorgen. Middenin de storm die mij enkele uren geleden nog van mijn fiets blies en menig sneue nieuwsverslaggever zand-straalde (want er kan geen storm zijn zonder dat er een verslaggever in het acht-uur-journaal compleet vernietigd wordt door de wind, regen of woeste golven…), kreeg ik een heel erg leuk pakketje binnen met daarin een foto gedrukt op aluminium! Deze wanddecoratie kreeg ik van Fotofabriek.nl, die mij vorige week hebben benaderd voor een samenwerking.
Fotofabriek is een online service waar je verschillende fotoproducten kan bestellen. Hun fotoboeken zijn onlangs zelfs door de AVROTROS Radar uitgeroepen tot de beste van Nederland! Naast fotoboeken kun je er ook agenda’s, telefoonhoesjes, visitekaartjes, kalenders, en dus ook wanddecoraties laten maken.


Ik was natuurlijk meteen enthousiast over deze samenwerking! Een foto op aluminium heeft altijd zo’n prachtige glans die de foto echt tot leven brengt. Het systeem van Fotofabriek is super simpel. Ik hoefde geen externe software te downloaden en kon simpelweg de foto vanaf mijn bestanden naar hun Online Editor uploaden. Je kan eventueel ook nog tekst toevoegen, of in plaats van één, meerdere foto’s per wanddecoratie uploaden. Wat ik ook een pluspunt vind is dat je de producten kan opslaan zodra je een account creëert, hierdoor kun je dus rustig een keuze maken zonder bang te zijn dat al je werk straks voor niets is geweest.
Ik koos voor deze foto die ik lang geleden in de dierentuin van Emmen maakte, voordat het Wildlands werd. Dit was echt zo’n one-in-a-million geluksmoment: na ongeveer twee uur lang bij het leeuwenverblijf te hebben gezeten keek de koning van de jungle eindelijk recht mijn lens in. Leeuwen zijn zulke statige dieren, zo krachtig en vorstelijk.




Maar goed, het creëren van de wanddecoratie was dus zo gepiept en ik ontving het product binnen een paar dagen in huis. Bij het openen van de verpakking zag ik meteen al dat ik een goede foto gekozen had. Op de foto’s komt de wanddecoratie eigenlijk niet eens goed tot zijn recht, in het echt zijn de kleuren veel intenser en lijkt de vacht wel goud! Vooral in het zonlicht komt die prachtige gloed pas echt goed uit. Dan lijken de manen wel te vlammen en zie je het contrast tussen de witte snuit en de donkere schaduwen pas echt goed!
De wanddecoratie heeft een Dibond Aluminium toplaag, wat er voor zorgt dat al het wit in de foto niet meegeprint wordt, maar dat je dan dus ‘echt’ aluminium ziet. Je kan ook voor een witte toplaag kiezen, wat ik wel wil aanraden als je veel wit in je foto hebt! De foto’s op aluminium komen standaard met een plaksysteem, maar die van mij wordt niet opgehangen. Als je de foto wel wilt ophangen kun je ook voor een zwevend ophangsysteem kiezen. Die van mij staat bij mijn andere wanddecoratie op een plankje!



De wanddecoratie is 20 bij 30cm en is te bestellen vanaf €19,99. Ik vond het erg tof om een product van Fotofabriek uit te mogen testen en ben super blij met mijn foto op aluminium! Hieronder zie je nog een close-up van de textuur: zoals je ziet krijgt een foto op aluminium verticale strepen, die in het echt dus voor een matterend effect zorgen, behalve wanneer er direct licht op de foto valt! Wat vind jij van deze wanddecoratie? Ben jij een fan van foto’s op aluminum of druk jij je foto’s liever op ander materiaal af? Laat het weten in de comments!


You Might Also Like

0 reacties

Subscribe